Proves Cangur 2016

El dijous dia 7 d’abril, com cada any, els alumnes de l’Institut de Tossa de Mar van participar en les Proves Cangur de Matemàtiques. Ja és la vuitena edició en la que el nostre Institut hi participa.

Enguany, per canvis en l’organització internacional, només hi han participat alumnes de 4t i 1r de Batxillerat, un total de 39 alumnes .

La prova Cangur és una activitat impulsada per la societat internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual n’és membre la Societat Catalana de Matemàtiques i se celebra a més de 40 països repartits per tot el món. Els enunciats dels problemes es preparen en una reunió internacional organitzada per l’associació Le Kangourou sans Frontières i els estudiants de tot el món s’enfronten a la mateixa prova.

Els participants han de resoldre 30 reptes matemàtics de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema, i per fer-ho tenen una hora i quart.

Abans de l’inici de la competició, els Regidors de Cultura de Lloret i de Tossa van encoratjar els participants a “continuar endavant” perquè són “les generacions del futur de Tossa i de Lloret de Mar”.

Després de la prova, tots els alumnes de tots els instituts participants van ser convidats a esmorzar pels Ajuntaments de Lloret i Tossa.

A continuació es va aprofitar la sortida per visitar l’exposició de pintors amateurs a La Casa de Cultura de Lloret de Mar.

Va ser una jornada molt ben aprofitada.

Les professores : Lucía i Maria