Projecte Social amb el Geriàtric de Tossa

El mes de maig passat tots els alumnes de 3r d’ESO van participar en un projecte social amb el Geriàtric de Tossa. Aquesta iniciativa va venir de l’assignatura de Cultura i Valors Ètics amb l’objectiu d’agafar més consciència social i de fer activitats intergeneracionals.

Vam fer 3 sessions. La primera va ser el 16 de maig i va servir per establir el primer contacte a través d’unes entrevistes que havien preparat els alumnes per parelles. Va ser una bona manera de conversar tranquil·lament i conèixer curiositats de la vida dels avis.

La segona va ser el 23 de maig i, aquesta vegada,  vam jugar en petits grups a jocs de taula com el dòmino, l’oca o les cartes i també ens vam divertir molt amb pilotes, bitlles i cistelles de bàsquet.

La tercera sessió va ser el 25 de maig en què vam fer una activitat conjunta de caire festiva: un karaoke. Vam cantar diverses cançons tots junts com ara “El meu avi”, “Yellow Submarine”, “Boig per tu”, etc. Fins i tot, ens vam engrescar a ballar “La Macarena” i “YMCA”. Totes 3 sessions van acabar amb un esmorzar a càrrec del Geriàtric.

La veritat és que va ser un èxit. Tant els avis com els alumnes estaven molt contents. Tenim ganes d’aprofitar aquest contacte per fer un projecte més extens de cara al curs que ve.

Podeu llegir a la revista de l’Institut aquest article que van escriure els mateixos alumnes sobre l’experiència d’aquest projecte. I a continuació podeu veure el vídeo del reportatge que en va fer TV Tossa, així com un recull d’imatges de l’experiència: