Club de lectura: ‘Nadar o morir’ d’Arturo Padilla

El passat 20 de desembre, vam fer la cloenda del Club de lectura a la Biblioteca Municipal de Tossa de Mar amb l’autor de la novel·la Nadar o morir, Arturo Padilla. A l’activitat van poder assistir els alumnes de segon i tercer d’ESO.

Abans de començar la xerrada, l’Arturo es va presentar i ens va explicar que està realitzant un concurs que consisteix en fer un “booktrailer” d’un dels seus llibres. Com exemple, va projectar un de Nadar o morir, la novel·la que els participants havien de llegir: https://www.youtube.com/watch?v=Vschj24y5Do. En aquest, hi poden participar tots els alumnes que vulguin i el premi és de 300€.

Seguidament, l’Arturo va parlar de la seva obra Nadar o morir i es va centrar, sobretot, en el final d’aquesta: mor o no el protagonista? El jove escriptor ens va donar una sèrie de pistes amb les quals ho vam poder esbrinar.

Per últim, es va fer un torn de preguntes. Els alumnes van poder consultar els dubtes que tenien del llibre i de la producció literària de l’autor.

A continuació, us exposem alguns comentaris que han fet els estudiants sobre l’activitat del Club de lectura:

M’ha agradat molt perquè no vaig entendre el final i, precisament, l’Arturo ens ha explicat com acaba l’obra”.

M’ha agradat perquè va ser una xerrada interactiva i vam poder participar tots”.

L’activitat m’ha agradat molt, sobretot, quan l’escriptor ens ha explicat la part final de la novel·la. Ha sigut una tarda molt entretinguda, he anat a la biblioteca amb moltes ganes i il·lusió”.

A mi m’ha agradat molt aquesta sessió. M’ha semblat molt interessant el llibre i estic desitjant llegir-me el nou!

M’ha agradat com ho ha explicat l’autor, ho deia tot amb una gran espontaneïtat”.

La xerrada del Club de lectura m’ha semblat molt interessant, ja que hem sortit de la biblioteca sabent si el protagonista s’havia suïcidat o no. L’Arturo és una persona molt amable i ens ha deixat col·laborar en tot moment”.

L’activitat del Club de lectura m’ha agradat molt perquè l’Arturo no només ha parlat del llibre, sinó que també ens ha deixat participar i donar les nostres opinions”.

M’han agradat moltes de les coses que l’escriptor ens ha explicat al Club de lectura: en què va pensar a l’hora d’escollir els personatges, la idea del “booktrailer” o per què és escriptor. També, ha estat molt bé que ens parlés de tots el libres que ha fet”.

Esperem que us hagi agradat i que us animeu a continuar llegint amb el Club de lectura!