Tertúlia sobre educació amb alumnes suecs

A principis de juny vam tenir una trobada entre els nostres alumnes de 1r de Batxillerat i els alumnes de l’institut de Dalängskolan (Lidköping, Suècia).

Els alumnes suecs ens van passar uns vídeos que havien fet ells mateixos sobre el seu institut i el funcionament de l’educació secundària a Suècia. Una de les coses que ens va sorprendre més va ser que a Suècia tenen 17 assignatures, entre elles cuina o costura. També ens van fer quatre cèntims del que fan en el seu temps lliure. Hi ha moltes noies que juguen a futbol, i un esport típic que la majoria d’adolescents practiquen és el Bandy sobre gel.

Els nostres estudiants de 1r de Batxillerat també van fer una presentació en anglès sobre el funcionament del nostre sistema de secundària i van respondre dubtes i preguntes dels alumnes i professors suecs. També van passar un vídeo sobre l’estiu a Tossa editat per l’Eric Martin que els va deixar d’allò més impressionats.