Trobada amb els alumnes d’espanyol del Collège Gaston Calmet (Guadeloupe)

Després de dos cursos de col·laboració amb els nostres alumnes de Francès de 3r i 4t, els estudiants de 4t any d’espanyol del Collège Gaston Calmet, de l’illa de Marie-Galante (Antilles Franceses) han pogut venir a Viladecans i conèixer en persona els nois i noies amb qui han estat treballant. Els dies 24, 25 i 26 d’abril han estat plens d’activitats tant a l’institut com a fora, però sempre en equip.

Per començar, el dimarts 24 els nois i noies francesos i els seus tres professors van ser rebuts oficialment per l’alcalde Carles Ruiz a l’ajuntament de Viladecans, juntament amb els nostres alumnes de Francès de 4t d’ESO i dos alumnes més de cada classe de 1r, 2n i 3r.
Fotos de la recepció amb l’Alcalde
A continuació vam gaudir d’una visita guiada pels espais més emblemàtics de la història de Viladecans, que ens va explicar un guia de l’Ajuntament en castellà i en francès.
Fotos de la visita guiada

Després van tenir lloc les activitats a l’institut, juntament amb els alumnes de Francès de 3r d’ESO. Per començar, jocs d’expressió oral castellà/francès en grups petits. A continuació, una mostra de ball tradicional de la Guadalupe. Després, cantada de cançons emblemàtiques de cada territori: “Belle-Île en Mer” de les Antilles i “Pa amb oli i sal”… en la seva versió original catalana, en solo amb guitarra (gràcies, Camille!) i en versió traduïda al francès, com a sorpresa que ens va emocionar molt. Vam tancant el matí a l’institut amb un dinar aportat pels alumnes de 3r d’ESO amb degustació de productes de la Marie Galante. Un grup de voluntaris van passar la resta de la tarda a Viladecans amb els nous amics francesos abans d’acomiadar-se d’ells fins al dia següent.
Fotos de les activitats a l’institut

El dimecres 25 els alumnes francesos van compartir la sortida al Canal Olímpic de Castelldefels, tal com us en vam informar a la publicació corresponent.
Enllaç a la publicació

Finalment, el dijous 26 d’abril ens vam trobar al Passeig de Gràcia per fer un “joc de pistes” fotogràfic en petits equips mixtos que partint de la Casa Batlló recorria el cor històric de Barcelona fins al Port Vell. Els nois francesos ens van acompanyar a l’Estació de França, el lloc més adient per a un comiat que va ser tan cordial com emotiu.