Institut-Empresa

La formació pràctica en centres de treball

Són pràctiques i estades formatives no laborals que realitza l’alumnat d’ensenyaments postobligatoris en centres de treball, mitjançant un conveni de col·laboració que subscriuen el centre docent i l’empresa.

La formació pràctica en centres de treball també es pot dur a terme en empreses de fora del territori català.

Aquestes pràctiques formen part del programa formatiu curricular d’aquests ensenyaments.

Què comporten per a l’alumnat?

• El coneixement del món laboral i de l’empresa.
  • La possibilitat d’estar en contacte amb la tecnologia més avançada.
  • La compleció de la seva formació professional, per capacitar-se per a la seva incorporació al món laboral.
  • L’obtenció d’una formació adaptada a llocs de treball específics.
  • L’acostament a la cultura d’empresa.
  • L’experiència en el món laboral com a pas previ per a la primera ocupació.
  • L’inici del seu historial professional acreditat amb el quadern de pràctiques.
  • La superació del crèdit de formació en centres de treball per a l’alumnat de cicles formatius.

Què ofereixen a l’empresa?

• Captar futur personal qualificat.
  • Col·laborar en la formació del/de la jove aprenent/a.
  • Oferir l’accés del/de la jove estudiant/a a la seva primera ocupació.
  • Relacionar-se amb els centres docents.
  • No implica serveis retribuïts ni vinculació laboral.

Normativa:

Normativa FCT

1. SAMARA

Buenas,

Estaríamos interesados en coger a un/a alumno/a en prácticas de CFGM o CFGS de Administración para después de semana santa en horario de mañana. La idea sería para hacer las prácticas de ahora a final de curso y si vemos que funciona bien y le interesa una vez acabe las prácticas realizar un contrato de acumulación a tiempo parcial para verano.
    Ya nos diréis si es posible.

Muchas gracias,