Sortida dels alumnes d’Història de 2n de Batxillerat a Elna i Argelès (França)

IMG-20170419-WA0009

El passat 19 d’abril, els alumnes d’ Història de  2n de Batxillerat van anar fins a Elna i Argelès per visitar els escenaris de l’exili republicà al sud de França. Mentre viatjàvem cap allà poc podíem sospitar que l’autora del llibre La maternitat d’ Elna ens faria reviure d’una manera tan impressionant la tragèdia de gairebé mig mil·lió de republicans espanyols i catalans que van creuar la frontera l’any 1939. Mig mil·lió d’històries poc recordades, entre les quals, la maternitat d’Elna ocupa un lloc destacat, com l’autora ens va fer veure, pitjor que la història d’un exiliat, és la història de la dona d’un exiliat. El Departament de Socials de l’Institut Torrent de les Bruixes estem segurs que després d’aquesta sortida, el nostres joves alumnes de batxillerat deixaran l’Institut amb el profund sentit i significat que s’amaga darrera de l’expressió “memòria històrica”.