4ª Setmana Ciència

La setmana del 13 de novembre vam celebrar la 4ª Setmana de la Ciència en el nostre institut.

La Setmana de la Ciència té l’objectiu de fomentar l’interès per la ciència i mostrar la influència que tenen les diferents àrees de la ciència i la tecnologia en moltes de les nostres activitats quotidianes i en el manteniment i millora de la qualitat de vida.

Al nostre Institut, com ja és costum, hi vam participar de tot un munt d’activitats. Per escalfar motors, dimecres 15 els alumnes de batxillerat van assistir a la Biblioteca de Singuerlin a dues conferències sobre Genètica i Astronomia.

I al dia següent, tocava el torn de les activitats al centre. Els professors de les àrees científiques, tècniques i matemàtiques, amb l’ajut de docents d’altres assignatures, van organitzar un total de 21 tallers diferents, amb temes  engrescadors i molt variats, dels quals els alumnes havien de triar dos. Així, podien muntar un joc elèctric per treballar el reciclatge, fer un coet casolà per llençar-lo des del pati, aprendre el funcionament d’un giroscopi per poder moure’s com un ninja, observar com treballa una impressora 3D, extreure l’ADN d’un kiwi o de la pròpia saliva, observar trucs matemàgics,  conèixer els noms de les plantes i aprofitar per muntar un centre nadalenc, jugar a xifres i lletres, fer ciència en anglès, dibuixar utilitzant com a mesura les proporcions del cos i tot un munt d’altres activitats.

El resultat va ser una jornada esgotadora però molt interessant, tant pels alumnes com pels professors.

Aquí teniu els tallers que es van oferir.