Èxit de l’alumnat del centre a les Proves PISA de 2015

L’alumnat de 15 anys de l’institut que va participar a les proves PISA de 2015 han  obtingut uns resultats molt positius. Les van respondre 42 alumnes, nascuts l’any 1999. Van ser triats per l’organització de les proves educatives més importants del món, les proves PISA, que depenen de l’OCDE. En aquesta edició van participar 72 països i regions de tot el món amb 537.591 alumnes de 18.541 centres educatius.

Se’n van realitzar al maig de 2015 a Catalunya. Per primera vegada tot es feia amb ordinadors portàtils que facilitava l’empresa aplicadora. El passat 6 de desembre de 2016 els resultats globals es van presentar als mitjans de comunicació en tot el món. La setmana passada les direccions dels centres educatius participants a Catalunya van ser informades dels resultats específics.

La principal competència avaluada era la científica. Els resultats obtinguts per l’alumnat del nostre institut es situa per sobre de la mitja de Catalunya, Espanya i els països de l’OCDE. De forma secundària també es va avaluar la competència de comprensió lectora, amb resultats semblants a la resta de païdos, i la competència matemàtica, amb uns resultats també per sobre de la resta de Catalunya, Espanya i OCDE. Un grup concret d’alumnes també va fer la prova sobre competència finançera.

Hem de felicitar l’alumnat participant i al professorat. Ara uns estudien segon de batxillerat al centre i d’altres desenvolupen d’altres estudis i ocupacions.

Evaristo González Prieto, director