Millors booktràilers Viquilletra 2017/18

Dos grups de 3r d’ESO han estat seleccionats com a Millors Booktràilers Viquilletra 2017/2018, projecte col·laboratiu conceptualitzat, dissenyat i produït per LletrA, i la Universitat Oberta de Catalunya, que compta amb l’aliança del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.  Hi participen centres d’arreu del domini lingüístic de la llengua catalana. En l’edició 2017/2018, hi han concorregut 366 grups de 113 instituts i escoles diferents.

Viquilletra és un entorn digital de treball en equip i de publicació de continguts sobre autors i obres de la literatura catalana. L’edició d’aquest curs s’ha centrat en l’edició de booktràilers. Els alumnes de 3r d’ESO, en grups de treball col·laboratiu, han llegit i analitzat el recull de contes El gat negre i altres relats d’ Edgar Allan Poe. A partir d’aquesta tascat, han elaborat un vídeo promocional de la lectura a través del qual havien de transmetre els elements essencial d’un conte de Poe i la seua atmosfera de por. Una treball que ha durat tot un trimestre i ha permès els alumnes atansar-se a una obra literària d’una manera diferent: “la gravació del vídeo ens ha ajudat posar-nos en la pell dels personatges” (Sergi Alcoverro, 3r d’ESO B); “hem descobert el mon del cinema” (Marta Cortés i Antonia Catrinoi, 3r d’ESO B) i el llenguatge cinematogràfic (Anna Ibàñez, 3r d’ESO C).

Grups seleccionats: Els diligents (Sergi Alcoverro, Ellis Howard, Anna Juancomartí iAnna Ibàñez); Peaches (Antonia Catrinoi, Marta Cortés i Sasha Ros)