Lliurament dels Premis Pilar Ongay

La presentació dels treballs finalistes dels II Premis Pilar Ongay i la proclamació dels guanyadors van posar punt i final als actes de les Jornades Culturals 2017.

La sala d’actes es va omplir per contemplar les exposicions que van fer els alumnes concursants dels seus treballs. La primera part va anar a càrrec d’alumnes de 1r d’ESO i van explicar el procés seguit i el producte final del projecte que van treballar durant el 2n trimestre sobre la Terra Alta. A continuació es van exposar els treballs finalistes corresponents a les categories PdR-4t ESO i TdR-2n BAT.

En termes generals, el jurat va destacar la qualitat dels treballs presentats,  tot destacant les línies diferents de recerca  ben adreçats cap a la consecució dels objectius proposats. Destacable també l’originalitat dels continguts amb propostes molt actuals relatives al món del coneixement, la cultura i la tecnologia.

IMG-20170427-WA0043

Els treballs finalistes de la categoria Projectes de Recerca  van ser:

• Sabem el que mengem? (Júlia Pallarès i Aina Alabart)
  • L’insomni (Roser Solé, Pol Marzo, Ivan Ferré i Laia Lluís)
  • Angoixa i ansietat a la Terra Alta (Noemí Descarrega, Ariadna Mañá, Laia Antolí)

El treball guanyador d’aquesta categoria ha estat “Vins terraltins pel món” del grup format per Anna Uguet, Joan López, Erlinda Soriano i Marina Pujades. El jurat ha posat en valor el correcte tractament d’un tema molt local i propi del territori,  l’excel·lència i originalitat en l’ús d’aspectes formals i de presentació, i el  fet de dimensionar d’una manera molt efectiva la presència al món del vi produït a la Terra Alta.

Els treballs finalistes de la categoria Treballs de Recerca  van ser:

• La màgia de l’atzar, el color dels ulls (Andrea Pallarés)
  • La regeneració amb ulls de planària (ignasi Solé)

El treball guanyador ha estat “La construcció d’un drone” de Jaume Espuís. El jurat ha destacat  la coherència amb els aspectes que se’ls demana a l’hora d’elaborar un treball de recerca, també  l’acurada descripció del procés seguit i els obstacles detectats i superats;  l’adequat ús de les tecnologies d’informació i aprenentatge;  la correcció d’ús de les fonts de consulta; i el  fet de ser un treball molt genuí i original que ha obligat a utilitzar recursos propis.

Agraïm el patrocini i l’assistència a l’acte de la família Ongay Homedes i la presència de la Presidenta de l’Ampa Sra Anna Izquierdo, del President del Consell Comarcal Sr Carles Luz i de l’inspector d’Ensenyament, Sr. Antoni Martí.

Volem agrair també l’enorme esforç del jurat dels Premis format per:

• Sra. Anna Izquierdo (Presidenta de l’AMPA)
  • Sra. Sandra Gallardo (Representant dels pares al Consell Escolar)
  • Sra. Àngels Pérez (Tècnic del Servei Educatiu de la Terra Alta)
  • Sr. Alexis Pasqual (Professor INS Terra Alta)
  • Sr. Joan Baptiste Suñé (Conseller de cultura del CC Terra Alta)

Moltes felicitats a tots els participants!