Impulsem la robòtica i les tecnologies creatives a l’aula

Els llenguatges de programació i la robòtica han entrat amb força en els currículums de tecnologia. Aquests continguts configuren el bloc de control i automatització. És per això que el nostre centre ha tingut la voluntat d’incorporar tots aquells projectes que ajudin a desenvolupar aquesta metodologia basada en la creativitat i la tecnologia, i més quan faciliten l’intercanvi de coneixements i la promoció de les idees i els projectes propis. Es tracta del projecte Impulsem la robòtica i les tecnologies creatives a l’aula

En el marc d’aquest projecte, aquest divendres 17 de febrer, un total de 17 alumnes de Tecnologia de 4t d’ESO han participat a la fira que ha organitzat l’Obra Social “la Caixa”, juntament amb el Departament d’Ensenyament i CTC Arduino. La fira ha tingut lloc al recinte del Cosmocaixa a Barcelona i el nostres alumnes han presentat els resultats obtinguts com a participants del projecte Impulsem les Tecnologies Creatives a l’aula. Aquest projecte és el primer any que s’implementa a les Terres de l’Ebre i el nostre Institut ha estat un dels set en participar-hi.

Com a resultat de l’aplicació del projecte IRTCA al nostre institut, els alumnes han presentat un total de 6 projectes, consistents en: una estació meteorològica, un ascensor controlat per Bluetooth, una alcoholímetre, un vehicle detector d’obstacles utilitzant ultrasons i 2 vehicles controlats per Bluetooth. Tots aquest projectes han estat implementat utilitzant la tecnologia de control basada en microcontroladors, més concretament, utilitzant la plataforma Arduino.

La jornada que hem passat a Barcelona ha estat d’allò més interessant. Situats al nostre stand hem rebut la visitat de molts estudiant i professors interessant-se pel funcionament dels nostres ginys. Fins hi tot algun alumne s’ha atrevit a presentar el seu projecte davant de centenars d’estudiant d’arreu de Catalunya. D’altra banda, hem pogut visitar els projectes que han presentat la resta de participants i així poder comprovar com la tecnologia aplicada al dia a dia està canviant el món.