Del 7 al 11 de novembre: Nova matrícula de GES a distància (IOC)

L’Institut Terra Alta és centre de suport de l’IOC (Institut Obert de Catalunya) que permet seguir a distància els estudis que condueixen a l’obtenció del GES (Graduat en Educació Secundària).

L’obtenció del Graduat en educació secundària, a més de millorar la formació bàsica de les persones adultes, la situació professional i la laboral, els permet accedir als estudis de batxillerat i als cicles formatius de grau mitjà de formació professional.

Per aconseguir la titulació cal cursar 34 mòduls repartits en tres àmbits (comunicació, científic tecnològic i social) i dos nivells.

Requisits:

• Tenir 18 anys o més (o complir-los l’any natural en què es formalitza la matrícula).
  • Les persones que tenen entre 16 i 18 anys per poder estudiar a distància han de demanar una autorització a la direcció de l’IOC.
  • Les persones que tenen menys de 16 anys per poder estudiar a distància han de demanar una autorització al Departament d’Ensenyament.

La documentació que cal presentar per fer la matrícula per primera vegada és la següent:

• L’original del DNI o d’un altre document identificatiu.
  • L’original de la documentació acadèmica que acredita els estudis anteriors: títols oficials, el llibre d’escolaritat o certificats oficials de notes (els butlletins i els informes d’avaluació no són vàlids).
  • Estudiants que tenen entre 16 i 18 anys: autorització signada per la direcció de l’IOC per estudiar a distància. Descarregueu-vos la sol·licitud.
  • Estudiants menors de 16 anys: autorització del Departament d’Ensenyament.
  • Estudiants amb contracte de formació: hauran de presentar els formularis signats i segellats per l’empresa en el moment de la inscripció. Si no els tenen hauran d’esperar-se a tenir-los per poder-se inscriure. Descarregueu-vos la sol·licitud.
  • Estudiants que han cursat i superat els mòduls A i B d’un PQPI: no podran convalidar cap mòdul.
  • Estudiants amb dret a la bonificació o l’exempció del preu de matrícula: documentació acreditativa de la circumstància al·legada.

Preus:

• Per cursar fins a 4 mòduls (per trimestre): 15,10 euros
  • Per cursar 5 mòduls o més (per trimestre): 25,00 euros
  • Assegurança escolar obligatòria anual: 1,12 euros (només l’han de pagar les persones que tenen menys de 28 anys).

Bonificació del 50% sobre l’import de la matrícula: La poden demanar les persones que pertanyen a una família nombrosa de categoria general o a una família monoparental. Per acreditar aquesta situació cal presentar el títol de família nombrosa o el títol de família monoparental .

Exempció de l’import de la matrícula: La poden demanar les persones que pertanyen a una família nombrosa de categoria especial (s’ha d’acreditar amb el títol de família nombrosa ), les persones que tenen una discapacitat del 33% o superior legalment reconeguda (s’ha d’acreditar amb el certificat de discapacitat o la targeta acreditativa de la discapacitat ), les persones víctimes d’actes terroristes i els seus cònjuges i els seus fills (s’ha d’acreditar amb la resolució del Ministeri de l’Interior) i les persones sotmeses a mesures privatives de llibertat (s’ha d’acreditar amb el certificat de l’Administració de Justícia).