Skip notícies del lloc

Notícies del lloc

Xerrada de la novel·lista Care Santos
by Jordi Tosar - Monday, 9 May 2016, 1:54 PM

Institut Taradell Care SantosEl proppassat dia 21 d'abril va visitar el nostre centre la Care Santos coneguda escriptora que és l'autora de "Mentida", una de les lectures de 2n d'ESO de l'assignatura de llengua i literatura catalanes. L'autora, que ho és també d'un bon grapat de novel.les per a públic jove, va explicar als nois i noies de segon alguns dels aspectes que va haver de treballar a l'hora de confegir l'obra i anècdotes de la trama que van ser d'allò més interessants.

Els assistents vàrem poder gaudir de la xerrada de la mateixa manera que abans havíem gaudit de "Mentida", que ha estat molt ben valorada per part dels estudiants. Val a dir que, a més, la Care va regalar a l'Institut  un lot dels seus llibres que va ser tan amable de dedicar-nos. Moltes gràcies.

Picture of Lluís Dalmau
Educar no és tan difícil
by Lluís Dalmau - Thursday, 5 May 2016, 10:57 AM

Al canal de vídeo de l'Institut trobareu la presentació de Maria Jesús Comellas, Educar no és tan difícil, dins del marc dels Diàlegs en família de l'AMPA de l'Institut Taradell.

Les famílies tenen un paper clau en l'educació dels seus fills/es. Educar és donar oportunitats d'experimentar i d'equivocar-se. Eduquem a cada moment, des que sona el despertador al matí i saludem els fills/es amb un 'bon dia!' o un 'apa, afanya't' ... fins que arriba la nit.

Picture of Cristina Guergué
Beques - empadronats Santa Eugènia de Berga
by Cristina Guergué - Wednesday, 4 May 2016, 1:14 PM

Al marge esquerra d'aquesta web, trobareu informació de Beques de Llibres, Material i Activitats en el marc escolar, per atendre les necessitats socio-econòmiques dels alumnes de l'escolarització primària i secundària.

Premi literari per a Marçal Cedó
by Jordi Tosar - Monday, 2 May 2016, 2:11 PM

Institut Taradell Premis Àngels ViladomatMarçal Cedó, alumne de 2n curs d'ESO del nostre centre ha estat distingit amb el segon premi de narrativa per a alumnes de 2n d'ESO en el concurs "Àngels Viladomat" que com cada any, per Sant Jordi, organitzen els instituts Jaume Callís de Vic i Antoni Pous de Manlleu.  Aquest és un concurs d'àmbit comarcal i hi vàren participar nois i noies dels centres públics i privats de la comarca. Moltes felicitats i que per molts anys puguis seguir compartint la teva creativitat.

Picture of Carme Terricabras
Sortida dels alumnes de 2n de batxillerat als Espais de l'exili de la Jonquera.
by Carme Terricabras - Monday, 2 May 2016, 8:29 AM

Divendres, 8 d'abril, els alumnes de 2n de batxillerat van fer una sortida als Espais de l'exili, a la zona de la Jonquera (frontera entre Catalunya i França). Els espais que es van visitar i que recorden els fets tràgics del final de la guerra civil espanyola, els camps i la resistència al franquisme van ser: el Museu  Memorial de l'Exili (MUME) a la Jonquera, el Cementiri dels espanyols i el Camp de concentració d'Argelers, la Maternitat d'Elna i, per últim, Cotlliure, on van anar a parar molts refugiats, entre els quals l'escriptor Antonio Machado (Sevilla, 1875- Cotlliure, 1939)

La pintora i cantautora Teresa Rebull (Sabadell, 1019 - Banyuls de la Marelda 2015), militant del POUM i posteriorment membre de la Nova Cançó va escriure aquests versos titulats "Exili":

El fred ens aixugava les llàgrimes

Anàvem amb la desfeta, caminant

Com arbres segats a ran de soca

Com brots d'engrunes

De branques verdoses

Arbredes cercant la font

Picture of Cristina Guergué
Any Ramon Llull
by Cristina Guergué - Thursday, 28 April 2016, 1:37 PM

Els alumnes de 1r i 2n d'ESO, per commemorar l'any Ramon Llull i la festa de Sant Jordi, hem fet un fresc al vidre, emulant l'exposició Sol i Sombra de Miquel Barceló a la Biblioteca Nacional de França.

Any literari Llull 2015-2016

Picture of Elisabet Aymerich
Jornada atlètica
by Elisabet Aymerich - Thursday, 28 April 2016, 12:54 PM

Sortida dels 1000mllEl passat dilluns vam anar a les pistes Josep Mª Pallàs de Vic amb els alumnes de 1r d'ESO.

Allà van fer les proves de 50mll, 50mt, salt de llargada, llançament de vórtex, 1000mll i relleus.

Els alumnes que van tenir les millors marques participaran en una final Interescolar que se celebrarà el dia 27 de maig.

Diàlegs en família- AMPA Ins Taradell
by Jordi Tosar - Wednesday, 20 April 2016, 10:11 AM

Avui dimecres, a les 20:00h, a la biblioteca del centre

Educar no és tan difícil