Skip notícies del lloc

Notícies del lloc

Picture of Ferran Puig
Entrega de premis dels tornejos de patis
by Ferran Puig - Tuesday, 7 June 2016, 10:24 AM

El dilluns 6 de juny, al 2n pati, es va fer l'entrega de premis dels torneigs de futbol i de tennis taula que s'han fet durant aquest curs a les hores de pati.

Els 3 primers de cada categoria van recollir una copa i també un braçalet de record per cada participant premiat.

Aquí podeu veure algunes fotos de l'entrega de premis.

Matrícula ESO i BATXILLERAT, curs 2016/2017
by Lluís Dalmau - Monday, 6 June 2016, 9:52 AM

Institut Taradell, matrículaESO: Només s'ha de matricular l'alumnat nou a l'Institut.

BAT: Tot l'alumnat.

Dates:

• ESO: del 13 al 17 de juny de 2016.
  • BAT: del 4 al 6 de juliol.
  • ESO i BAT, alumnat pendent de l'avaluació de setembre: de l'1 al 7 de setembre (després de l'avaluació extraordinària)

Horari: matins, de 9 a 1.

Reutilització de llibres: més informació a la web

Transport escolar i ajuts individuals de desplaçament, curs 2016-2017
by Lluís Dalmau - Monday, 6 June 2016, 9:19 AM

ico_Transport.gifTransport escolar NO obligatori 2016-2017
  • ESO
  • BATXILLERAT
Termini: finalitza el 14 de juliol de 2016

Sol·licitud

Ajut individual de desplaçament

Sol·licitud

Bonificació o exempció del servei de transport escolar NO obligatori

Termini: finalitza el 26 de juny de 2016

Persones beneficiàries i requisits i sol·licitud

Picture of Elisabet Aymerich
Campionat Interescolar d'atletisme
by Elisabet Aymerich - Thursday, 2 June 2016, 9:34 AM

Campionat atletisme 2016

El 27 de maig alguns alumnes de 1r d'ESO van participar en un campionat interescolar d'atletisme a les pistes Josep Mª Pallàs de Vic on participaven diferents instituts de secundària de la comarca.

Els resultats van ser molt bons donant a l'Institut Taradell el 3r lloc de la classificació general.

Entre els resultats cal destacar el primer lloc de vórtex femení de la Laia Bassas, el 1r lloc de salt de llargada masculí de l'Arnau Lladó, el 1r lloc de 50mt masculí d'en Sergi Roca, el 2n lloc de 50mll femení de la Rocio Garcia, el 2n lloc de 50mll masculí de l'Stefan Lautarescu i el 3r d'en Martí Moya, el 3r lloc de vórtex masculí d'en Gil Solé, el 2n lloc de 1000mll d'en Roger Pagès i per últim el 2n lloc de relleus mixtes format per Stefan Lautarescu, Roger Pagès, Martí Moya, Rocío García, Sílvia Pujol i Laia Bassas.

Cal destacar també la gran tasca d'animació de la resta de companys, fins i tot, amb la realització d'una pancarta.

Política migratòria de la Unió Europea, Arcadi Oliveres
by Lluís Dalmau - Monday, 30 May 2016, 1:34 PM

Presentació d'Arcadi Oliveres sobre la guerra, l'exili, el refugi i l'acolliment de la gent que bé de fora: Perquè som incapaços de rebre degudament a aquells que escapen d'una guerra que, en bona mesura, nosaltres mateixos hem generat.

Picture of Elisabet Aymerich
Sortida d'orientació
by Elisabet Aymerich - Thursday, 26 May 2016, 12:12 PM

Orientació a 1r de batxilleratEl dilluns 23 de maig, els alumnes de batxillerat van anar a fer una cursa d'orientació a Vic organitzada pel departament d'educació física.

Picture of Carme Terricabras
Visita a l'ajuntament per conèixer la demografia
by Carme Terricabras - Thursday, 26 May 2016, 12:12 PM

Dimarts, 24 de maig, els alumnes de 2n d'ESO van anar a l'ajuntament de Taradell, perquè aquest mes han estat estudidant la demografia. Els estudis demogràfics permeten conèixer el nombre de persones d'una població, l'estructura (edat, sexe, activitat econòmica...), la densitat de població i el seu creixement. Totes aquestes dades són utilitzades, per exemple, pels governs amb finalitats adminsitratives i polítiques per planificar els diferents serveis i infraestructures del municipi (l'educació, la sanitat, els serveis esportius...).

Nosaltres hem volgut conèixer d'aprop les dades demogràfiques de Taradell, perquè els alumnes poguessin preveure si la població creixerà o no en els pròxims 10 anys, si la població serà jove o vella, si hi haurà més dones que homes i poguessin fer un pronòstic dels serveis i les infraestructures que el poble necessitarà davant la predicció  de la població. També van poder conèixer perquè serveix el padró i el registre civil, i  comprovar que estaven registrats en el llibre de naixements.

Picture of Jordi Tosar
Xerrada de la novel·lista Care Santos
by Jordi Tosar - Monday, 9 May 2016, 1:54 PM

Institut Taradell Care SantosEl proppassat dia 21 d'abril va visitar el nostre centre la Care Santos coneguda escriptora que és l'autora de "Mentida", una de les lectures de 2n d'ESO de l'assignatura de llengua i literatura catalanes. L'autora, que ho és també d'un bon grapat de novel.les per a públic jove, va explicar als nois i noies de segon alguns dels aspectes que va haver de treballar a l'hora de confegir l'obra i anècdotes de la trama que van ser d'allò més interessants.

Els assistents vàrem poder gaudir de la xerrada de la mateixa manera que abans havíem gaudit de "Mentida", que ha estat molt ben valorada per part dels estudiants. Val a dir que, a més, la Care va regalar a l'Institut  un lot dels seus llibres que va ser tan amable de dedicar-nos. Moltes gràcies.

Picture of Lluís Dalmau
Educar no és tan difícil
by Lluís Dalmau - Thursday, 5 May 2016, 10:57 AM

Al canal de vídeo de l'Institut trobareu la presentació de Maria Jesús Comellas, Educar no és tan difícil, dins del marc dels Diàlegs en família de l'AMPA de l'Institut Taradell.

Les famílies tenen un paper clau en l'educació dels seus fills/es. Educar és donar oportunitats d'experimentar i d'equivocar-se. Eduquem a cada moment, des que sona el despertador al matí i saludem els fills/es amb un 'bon dia!' o un 'apa, afanya't' ... fins que arriba la nit.