ECOFESTA 12/03/17

Aquest diumenge celebrarem la sisena EcoFesta al Sert i tenim moltes activitats preparades! Al final d’aquest article trobareu el programa amb tota la informació. Entre elles, hi haurà la projecció del vídeo “Boscos Madurs” que també podeu veure en el següent enllaç:

BOSCOS MADURS

Un bosc madur és un bosc natural, íntegre, que ha assolit una edat venerable sense pertorbacions humanes significatives. És un bosc que mostra un equilibri en la distribució d’edats dels arbres, és a dir, que n’hi ha de totes les edats i té una proporció equilibrada d’arbres morts, en diferents estadis de descomposició. Per tant, té una alta complexitat i biodiversitat.

La campanya EscolaSèlvans (promoguda per l’ONG “Acciónatura”) vol ser un procés que té per objectiu sensibilitzar sobre la importància de la conservació dels boscos madurs, i a la vegada activar la preservació a un mínim de 25 anys d’un d’aquests boscos, mitjançant la compra de drets de tala.

L’objectiu final és que cada centre educatiu ajudi a preservar un mínim de 100 m2 d’un bosc d’alt valor natural mitjançant l’aportació de 19€, com a pagament únic, amb el repte d’anar més enllà i ajudar a preservar una àrea equivalent a la superfície del centre educatiu.

L’Institut Josep Lluís Sert ha estat un del primers centres educatius que s’ha afegit a aquesta campanya. De moment està sensibilitzant la seva comunitat educativa per mirar d’assolir alguna aportació i qui sap si fins i tot arribar a la quantitat equivalent als seus 4.730 m2. Feu el càlcul!

Més informació a www.escolaselvans.cat

cartell-ecofesta