BURGAS AL SERRALLARGA

L’escriptor Àngel Burgas ha estat aquest dijous a l’institut per parlar principalment d’una de les seves primeres obres, “L’anticlub”, que els alumnes de 1r d’ESO han llegit les darreres setmanes.

Burgas, que ha estat convidat pel Departament de Llengua i Literatura catalana, ha dit que 7 dels 9 adolescents protagonistes del seu llibre, eren nois amb determinades peculiaritats que feia que els costés més integrar-se en colles.

L’autor d’origen figuerenc és la primera vegada que venia a un centre educatiu de Blanes i ha pogut interaccionar amb els alumnes que li han fet preguntes relacionades amb l’obra i amb l’ofici d’escriptor.

Burgas ha dit que des de petit li agradava llegir i escriure i ha manifestat que sempre quedava segon als Jocs Florals de la seva ciutat.

També ha comentat que acostuma a escriure dos llibres alhora i que per fer-ne un triga uns 8 mesos.

Burgas ha publicat nombroses novel·les, entre les quals hi ha “El club de la cistella”, “Segon trimestre”, “L’edat del despertar”, “Noel et busca” i “Dies feliços”.

Entre els premis rebuts en el decurs de la seva trajectòria literària hi ha el Joaquim Ruyra (2003), el Josep M. Folch i Torres (2006) i el Crítica Serra d’Or de novel·la juvenil (2013).