Departament d'Ensenyament

Mes anterior Desembre 2014 Mes següent
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg

Qui hi ha?

5 convidats anònims en línia.

Sou un convidat/da anònim.

L'enfosquiment global

Enviada per admin el 18/Des/2014 - 15:00

Teatre Negre

Enviada per admin el 20/Des/2014 - 19:20

Teatre negre a l'institut

Dimecres passat  hi va haver l’estrena del primer espectacle de teatre negre a l’aula magna de l’institut.

Els nois i noies de 1r d’ESO van interpretar amb titelles l’adaptació teatral del conte de Charles Dickens que es titula “Cançó de Nadal”. A partir de la lectura de l’obra, tots van apreciar els sentiments humans que destaca l’autor i la fantasia d’uns fantasmes que sembla que vinguin a fer por, però que en  realitat només venen a ajudar el pobre Scrooge, home ric i alhora desgraciat.

Al final de l’espectacle hi van haver força aplaudiments perquè tots, actors i públic, ho va fer molt bé. Els primers perquè havien preparat força bé el seu paper, i la resta de companys perquè també havien contribuït aportant idees de millora, solucionant problemes o pintant els ninots. Aquests estan inspirats en els personatges de la família Simpson i precisament aquest mateix dia 17 de desembre se celebrava el seu 25è aniversari.

No volem deixar d’agrair al Basili l’haver-nos explicat la tècnica del teatre negre i el seu assessorament constant.  Segur que hi haurà una altra obra!

Accés a l'enregistrament

Dia de la Ciència

Enviada per admin el 18/Des/2014 - 15:57

Dia de la ciència

Per segon any consecutiu es va celebrar el Dia de la Ciència a l’Institut Secretari Coloma. Es van programar quatre xerrades diferents organitzades pel departament de Ciències del mateix centre. La primera va basar-se a analitzar un experiment realitzat pel professor Miquel Nistal i que requeria la participació de l’alumnat. En segon lloc, Carles Riba, professor d’Enginyeria Industrial a l’UPC, ens va parlar sobre la transició d’energies fòssils a renovables. Les dues últimes van estar centrades en diferents concepcions de la llibertat; mentre en Francisco Lopera, professor de filosofia de l’Institut, va donar-ne una visió filosòfica; en David Bueno, professor i investigador de Genètica de la UB, va enfocar la llibertat des d’una perspectiva biològica, considerant aspectes de la genètica i la neurociència.

La pregunta d’aquest últim era: Som realment lliures? Segons ens va explicar, la majoria de genetistes consideraven que no, que estem totalment condicionats pels gens, és a dir, que cap persona posseeix lliure albir, lliure capacitat de decisió. No obstant, David Bueno opina que tot i que estem altament condicionats tant per l’ambient com pels gens, sí que hi ha espai per a les pròpies decisions de cadascú.

Personalment, aquesta última xerrada va resultar ser la més interessant i enriquidora ja que va apropar-nos a una visió científica d’un debat encara present: som lliures o simplement creiem que ho som?

Júlia Guevara, 2n Batxillerat A

Crònica d'Oriol Codina
Crònica de Guillen Lloberas
Crònica de Josep Núñez

Més fotos

Xerrada amb en Miquel Pujadó

Enviada per admin el 04/Des/2014 - 17:25

Xerrada amb en Miquel Pujadó

Divendres 21 de novembre va venir en Miquel Pujadó a explicar-nos el seu primer llibre, i algunes de les anècdotes de la seva carrera literària.

Vam passar una agradable estona, que va començar, per trencar el gel, amb una cançó composada per ell mateix. També va reviure amb nosaltres moltes experiències viscudes al llarg de la seva carrera i, a continuació, ens va parlar de la seva obra, “L’Okupa de Cervells”.

A tots ens tenia fascinats per la passió amb què ho explicava, la satisfacció que presentava i l’alegria que transmetia.

Finalment vam poder fer-li algunes de les preguntes que ja portàvem preparades. Volem agrair-li que hagi vingut i felicitar-lo per la seva novel•la.

Aina Prats i Aitana Jato (2n A)

Enviada per admin el 04/Des/2014 - 13:51

SERVEIS I ACTIVITATS A LA BIBLIOTECA: Curs 2014-15

HORARI
Dilluns, dimarts i dijous de 13:45 a 19:00 h.

SERVEIS PER A ALUMNES, PROFESSORS I PARES

Més informació al menú Biblioteca. Podeu veure més Imatges

Club de lectura

Enviada per admin el 30/Nov/2014 - 18:49

El club de lectura de l'institut

T'agrada llegir? Vols comentar les teves lectures? Ara ho pots fer al club de lectura. Informa't en aquest enllaç

Dia Ciència

Enviada per admin el 17/Nov/2014 - 16:57

DIA DE LA CIÈNCIA 2014. DIVENDRES 21 DE NOVEMBRE

10:15-11:15
Fem ciència de manera col·lectiva. Observem, experimentem i interpretem un fenomen entre tots. Departament de Ciències de la Naturalesa de l'Institut Secretari Coloma.

11:45-12:30
Crisi de fòssils i transició vers les energies renovables
Carles Riba, president del col·lectiu CMES (Col·lectiu per a un model energètic social i sostenible) i professor d'Enginyeria Industrial a l'UPC.

12:40-13:25
Naturalesa, Déu i llibertat
Francisco Lopera, professor de Filosofia de l'Institut Secretari Coloma.

13:35-14_20
Som realment lliures? La llibertat humana vista des de la genètica i la neurociència
David Bueno, professor i investigador de Genètica de la UB.

Eleccions al Consell Escolar

Enviada per admin el 31/Oct/2014 - 13:39

Hem acabat el procés electoral per al nou Consell Escolar de l'Institut Secretari Coloma. Podeu consultar la seva composició al menú L'institut o clicant aquí.

Departament d'Anglès - Proves EOI

Enviada per admin el 04/Set/2014 - 07:36

Després d’haver estat el curs passat preparant-vos per al certificat de l’Escola Oficial d’Idiomes d’anglès de nivell intermedi, volem felicitar els alumnes que s’han presentat a l’examen.  Sabem que heu aprovat tots!

L’ENHORABONA.

Web feta amb el Zikula