Gaudí estudiant a Reus

Gaudí estudiant

Gaudí va estudiar a l’escola del mestre Berenguer, al carrer de Monterols de Reus, on va aprendre les primeres lletres, i després va anar al Col·legi dels Pares Escolapis de Reus, al convent de Sant Francesc, edifici que actualment ocupa l’INS Salvador Vilaseca.

Va estudiar als Pares Escolapis des del curs 1863-64 fins al setembre de 1868. Llavors tenia 16 anys i es va traslladar amb la seva família a Barcelona per acabar els estudis de batxillerat i iniciar els estudis de preparació per a accedir a la carrera universitària. Als 21 anys va ingressar a l’Escola d’Arquitectura de Barcelona.

En els anys de primera joventut va començar a albirar projectes i treballs, com el de reconstrucció del monestir de Poblet, així com també va participar, juntament amb Eduard Toda i Josep Ribera, en la revista estudiantil ¨El Arlequín¨.

És fàcil imaginar-se el Gaudí adolescent a la biblioteca, al laboratori de ciències naturals fent experiments, a les aules aprenent la geometria d’Euclides.També, pel claustre de l’Institut, pel jardí, fent els seus primers dibuixos de totes les formes i models de la natura que tant va reproduir després en els seus projectes. Aquesta natura que ell anomenava sempre la ¨meva Mestra¨ i que tenia com a marc de referència la zona del Camp de Tarragona, caracteritzada per ser una zona típicament mediterrània, amb una gran lluminositat i cromatització.