Olimpíada Informàtica Catalana

Quatre alumnes de 4t d’ESO: Katherine Rueda, Sofia Audí, Paul Buha i Dani Audí, estan participant en la Olimpíada Informàtica Catalana, competició organitzada pel grup Jutge.org de la Universitat Politècnica de Catalunya, patrocinada per la Fundació CELLEX i per CodeLearn i emparada per la Societat Catalana de Tecnologia de l’Institut d’Estudis Catalans.
Aquesta competició consta de 3 fases:

1. Fase d’entrenament: entre mitjans de març i principis d’abril van poder accedir a problemes similars als que s’han trobat a la competició. Abans, però, s’han anat preparant, en hores de pati i en temps de lleure a casa, amb diferents aplicacions gratuïtes  d’aprenentatge de Python 3 (Codecademy i l’app “SoloLearn“), un llenguatge de programació d’ordinadors que poc a poc va entrant als centres de secundària, tot baixant de l’àmbit universitari.
  2. Fase classificatòria: els dies 4 i 9 de maig, de 16h a 20h participen a la competició de veritat, de forma telemàtica, juntament amb 80 noi@s més, d’on sortiran 20 classificats per a la fase presencial. De moment, el millor de les/dels nostres participants va el 29, però encara queda el segon dia per a poder donar la sorpresa davant d’alguns alumnes de Batxillerat.
  3. Fase final presencial: Es disputa a la Facultat de Matemàtiques i Estadística, al Campus Sud de la UPC de Barcelona, el dissabte 26 de maig, en sessió de matí i tarda.

Quedin com quedin , l’objectiu és introduir-los en els llenguatges alts de programació, per tal de fomentar les vocacions de programació informàtica.

Us mantindrem informats del desenllaç de la competició.

Póster