Reobertura parcial del centre

Benvolgudes famílies,

Arran del canvi a Fase 2 del nostre territori, i d’acord amb l’anunci fet recentment pel Departament d’Educació, es preveu a partir del dia 1 de juny la reobertura parcial dels centres educatius de les Terres de l’Ebre. Cal que sapigueu que a hores d’ara estem elaborant el nostre  Pla de Reobertura del centre, seguint instruccions específiques del Departament i tenint en compte totes les mesures de seguretat necessàries.

Tanmateix, penseu que aquesta reobertura no tindrà com a objectiu rebre tot l’alumnat de l’institut, ja que l’acció educativa i d’avaluació seguirà sent TELEMÀTICA a tots els nivells fins al 19 de juny, en què finalitza el curs acadèmic.

Una vegada estigui informat el Consell Escolar de tots els detalls del Pla, s’organitzaran puntualment algunes activitats de suport lectiu presencial en grups de 15 alumnes com a màxim i amb horaris esglaonats. Aquestes activitats s’oferiran només pels següents cursos i únicament amb les següents finalitats:

1. 4t d’ESO, per a orientació acadèmica i professional.
  2. 2n de FP, com a suport a la finalització dels projectes.
  3. 2n de Batxillerat, com a ajuda a la preparació de les PAU.

Per a la resta de cursos (1r a 3r d’ESO, 1r de batxillerat i cursos inicials de Formació Professional), la represa de les activitats tindrà només una funció d’acompanyament pedagògic i emocional de caire tutorial, en cap cas tindrà com a objectiu fer classes. La demanda d’entrevista es farà mitjançant CITA PRÈVIA al telèfon del centre 977 502833 durant el matí, en horari de 9 a 1 a partir del dia 2 de juny.

Per tal d’organitzar aquestes activitats, voluntàries per l’alumnat, hauríem de saber quantes famílies autoritzareu els vostres fills o filles a participar-hi. Teniu en compte que caldrà que tot l’alumnat que vingui al centre ens faci arribar prèviament una declaració responsable signada pels pares on es confirmi que té el calendari de vacunacions al dia, que no té cap simptomatologia compatible amb la COVID-19 (tos, febre, malaltia respiratòria…), que no ha estat en contacte en els últims 14 dies amb persones que en presentaven, així com que es compromet a mirar-se la temperatura cada dia abans de venir al centre. Aquesta declaració l’hauríem de rebre al correu corporatiu del tutor o tutora del grup, signada per vosaltres i escanejada, abans del proper dia 2 de juny. Aquí teniu els dos models possibles:

Declaració responsable famílies (alumnat menor d’edat)

Declaració responsable alumnat major de 18 anys

A més, i d’acord amb les especificitats del nostre propi Pla de Reobertura del centre, tot l’alumnat assistent s’haurà de comprometre a respectar en tot moment la distància mínima de seguretat establerta entre persones que no conviuen habitualment (dos metres), a portar mascareta quirúrgica durant la seva estada a l’aula i a rentar-se les mans amb aigua i sabó o solució hidroalcohòlica quantes vegades sigui necessari, almenys dos (abans d’entrar al centre i abans de sortir-ne).

Gràcies per la vostra ajuda i comprensió en aquests moments. Tot i que la situació d’emergència sanitària ha millorat molt, encara estem vivint una situació d’alt risc per la salut pública i hem de prioritzar per davant de tot la protecció dels alumnes, les seves famílies, el professorat, el PAES i el PAS.