Fem matemàtiques

Els alumnes de 2n d’ESO, Cèsar Cervera, Joan Cid i Gemma Gil han quedat classificats per passar a la segona fase del concurs FEM MATEMÀTIQUES que tindrà lloc el dia 18 d’abril a l’ Institut Escola 3 d’Abril de Mora la Nova.

Aquest curs hi han participat dos equips de primer d’ESO i dos equips de segon. Els equips estaven formats per tres o quatre alumnes. Els concursants han hagut de resoldre tres problemes amb diversos apartats de complexitat creixent, que els han obligat a fer servir diferents estratègies, experimentacions, càlculs, reflexions i verificacions en la seua resolució, i que han hagut d’explicar en un  informe  clarament detallat i amb una presentació acurada. Cal remarcar que la major part dels equips han realitzat un bon treball i per tant els felicitem i encoratgem a seguir participant en aquests tipus de certàmens i a l’equip classificat li desitgem molta sort per al proper 18 d’Abril a Mora la Nova.

El Departament de Matemàtiques de l’Institut Roquetes, aquests darrers cursos, ve participant  en el concurs FEM MATEMÀTIQUES:  Es tracta d’una activitat organitzada anualment per la FEEMCAT, Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya amb el suport del Departament d’Ensenyament. La primera fase té lloc en el mateix centre escolar  i hi poden participar tots els nois i noies de 1r d’ESO o 2n d’ESO.

El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat que té la finalitat de contribuir a fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica, a ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.