Servei Comunitari 21-22

El Servei comunitari és una acció educativa per desenvolupar la competència social i ciutadana. Té com a finalitat garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Els àmbits en què incideix aquest programa són: a) Manteniment del patrimoni urbà; b) Patrimoni cultural; c) Suport a necessitats bàsiques; d) Acompanyament i suport a l’escolarització; e) Lleure, f) Medi ambient, g) Projectes de solidaritat i cooperació; h) Participació ciutadana; i) Intercanvi generacional.

Els destinataris són alumnes d’Educació Secundària Obligatòria (de 3r o 4t ESO) dels centres públics i concertats de Catalunya. En el nostre cas, serà l’alumnat de 4t d’ESO qui el farà al llarg d’aquests primer i segon trimestre del curs 2021-22.

L’alumnat dedicarà algunes hores del seu horari lectiu (10 en total) a treballar aquest àmbit des de les matèries de Català, Castellà, Socials, Cultura i valors ètics/Religió i Tutoria. Al mateix temps, haurà de fer 10 hores de treball comunitari vinculat a algun dels sis projectes que duem a terme en col·laboració amb diverses entitats del territori:

• CAMPANYES SOLIDÀRIES (Amb la participació de Creu Roja Joventut, Càritas i altres ONG)
  • ACOMPANYAMENT LECTOR A PRIMÀRIA (Escola M. Domingo)
  • POSA-LI MÀ A L’APRENENTATGE (SIS/ Centre Obert La Tribu)
  • MAR DE LLETRES (Biblioteca Mercè Lleixà)
  • SERVEI DE GUAITES (Servei de Mediació i programa #aquíproubullying de l’institut)

Més informació sobre el Servei Comunitari podeu trobar-la en aquesta presentació: Servei Comunitari 21-22

I els documents amb informació complementària i el full de tria els teniu aquí: Propostes de Servei Comunitari 21-22 / Full de tria Servei Comunitari 21-22