Institut Roquetes & Escola Marcel·lí Domingo II

Els passats 19 i 20 d’octubre vam celebrar, dins de la Codeweek, la segona edició de l’esdeveniment “Institut Roquetes & Marcel·lí Domingo”, els tallers de programació informàtica impartits per alumnes de l’Institut i adreçats als alumnes de 5è i 6è de l’Escola.

Com a novetats, aquesta edició s’ha ampliat a 5è (l’any passat només el van fer els alumnes de 6è), i els alumnes de 6è han vingut a l’Institut a fer els tallers. La finalitat, però, continua sent promoure l’interès per la programació d’ordinadors i, per tant, fer prendre consciència de que no només podem ser usuaris de Tecnologia, sinó que també podem (i hauríem de ) ser-ne desenvolupadors o creadors. Aquest camp de la Tecnologia, a més, permet desenvolupar altres competències que no li són, a priori, tan pròpies, com la matemàtica (algorismes, aritmètica, geometria…), la comunicativa (creacions audiovisuals, creació d’històries i guions…) i la social i ciutadana (ús responsable de les TIC…).

La valoració que n’han fet, tant els alumnes organitzadors, com els participants, ha estat molt positiva. I no és d’estranyar, ja que han estat unes jornades amb moments molt divertits, i que han despertat la curiositat d’alguns alumnes que desconeixien l’existència dels recursos utilitzats, i els quals esperem que segueixin utilitzant fora d’aquest esdeveniment.

Aquest esdeveniment, però, no hauria estat possible sense els següents alumnes de l’Institut:

Martí Fontvila – 3B

Iah-hel Bihoul – 3C

Sami Calvo – 3C

Guillermo Domínguez – 3C

Christian Queralt – 3C

Pere Roca – 3C

David Sánchez – 3C

Albert Vericat – 3C

Guillem Forés – 3D

Joan Navarro – 3D

Eloy Escoda – 3D

Moltíssimes gràcies a tots ells.

En definitiva, ens ho hem passat molt bé i ens han quedat ganes, i moltes, de tornar-hi el proper any. Estigueu ben atents!!!