Recurs facilitador

ELS SISTEMES PICTOGRÀFICS

Activitat: horari d’aula

Activitat realitzada pels alumnes de 1r A en la finalitat d’aconseguir una millora orientativa en la seva estructuració horària.Tots els alumnes han sigut protagonistes i han participat en escollir els pictogrames per dur a terme l’horari.

La comunicació i el llenguatge són essencials per a tot l’ésser humà, per relacionar-se amb els demés, per aprendre, per a xalar i per participar en la societat i avui en dia, gràcies a aquests sistemes, no s’han de veure frenats a causa de les dificultats en el llenguatge oral.

Tenen l’avantatge de permetre des de un nivell de comunicació molt bàsic, que s’adapta a persones amb nivells cognitius baixos o en etapes molt inicials, fins a un nivell de comunicació molt ric i avançat; reben el nom de comunicació augmentativa i alternativa incloent els sistemes de símbols i els gestuals.

Els alumnes també han participat gravant algunes opinions.