Grup de teatre “Joglaresca”

moixons2Aquesta és la secció del grup de teatre Joglaresca, creat a l’Institut de Roquetes l’any 2013. Està format per alumnat del centre, des dels primers cursos d’ESO fins 2n de Batxillerat i Cicles.

Joglaresca es va fundar l’any 2013 arran de la gran inquietud teatral i literària d’un grup d’alumnes de Batxillerat de l’Institut de Roquetes.

En principi, el propòsit era portar a les taules algunes de les obres clàssiques de la Literatura Universal i contàvem amb un elenc d’actrius i actors amb escassa experiència teatral.

L’èxit de la iniciativa, mirat ja amb la perspectiva de tres anys enrere, ha estat considerable, ja que partint d’un total d’uns 15 alumnes en els inicis, en l’actualitat comptem amb més de 30 actors i músics que participen en el nostre últim projecte.

Durant el curs 13-14 vam representar la tragicòmèdia “La Celestina” de Fernando de Rojas, a la Mostra de Teatre Escolar del Baix Ebre i a La Lira de Roquetes, en versió original castellana adaptada.

El curs 14-15 vam fer “Els moixons“, versió lliure en llengua catalana de la comèdia “Els ocells” d’Aristòfanes, un dels clàssics del teatre còmic de l’Antiga Grècia. De forma semblant, vam estrenar-la durant la Mostra de Teatre realitzada entre abril i maig i organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics del Baix Ebre, i vam rematar la temporada amb una altra actuació a l’Espai Patronat de Tortosa, amb una notable afluència de públic.joglaresca

I durant aquest passat curs 15-16 hem fet un musical de creació pròpia, basat en un grapat de les cançons més emblemàtiques de la música popular catalana de les últimes dècades, que porta per títol “Nits d’estiu“. En aquest cas hem comptat amb música en directe a càrrec del grup ROCKetes, formació musical creada enguany també a l’Institut de Roquetes i dirigida pel professor de Música Raúl Perales.

El guió de l’obra és de creació pròpia i l’han fet en bona part els alumnes, ja que hem partit d’improvisacions fetes en el taller de teatre que fem tots els dimarts.

En aquest cas, igual que en la resta, es tracta d’un treball pluridisciplinar, que incorpora alumnat de diferent tipologia i professionals de diferents àmbits: música, llengua, educació visual i plàstica, orientació educativa idiomes estrangers, perruqueria, maquillatge, cultura audiovisual…

Els muntatges que hem realitzat fins ara havien tingut una excel·lent acollida per part del públic i la crítica, cosa que es va repetir aquest any amb l’última representació que vàrem fer el passat 26 de maig a les 19:30 hores a la Sala Gran de l’Auditori de Tortosa.

Més fotos de les actuacions i més informació del grup en la seva pàgina de Facebook: Joglaresca Teatre