Projecte singular

PRÀCTIQUES EN EMPRESES MUNICIPALS (PROJECTE SINGULAR)
Per vuitè any consecutiu l’Institut ha participat, al llarg de tot el curs, en el Projecte Singular que consisteix en la realització de pràctiques, en entitats municipals, relacionades amb el món laboral.

Gràcies a un conveni de col•laboració entre l’Ajuntament de Sabadell i el Departament d’Ensenyament, 8 alumnes de 4t d’ESO han tingut ocasió de realitzar estades en equipaments municipals com ara biblioteques, complexos esportius, casals d’avis, centres cívics, etc., que seran molt útils en el futur, a l’hora de continuar la seva formació i/o d’incorporar-se al món laboral./p>

Aquesta experiència ha aportat a l’alumnat participant l’aprenentatge i l’assoliment de determinats hàbits laborals (puntualitat, responsabilitat, treball en equip…) així com habilitats personals (millora de la comunicació, autonomia, maduresa…) i ha donat als/les joves una oportunitat de creixement i superació personal, de pèrdua de les pors, de foment de l’autoestima i la confiança en un/a mateix/a que, la majoria d’ells/elles, han sabut aprofitar i han valorat com una experiència positiva i de maduració personal.

Per últim, volem agrair als responsables de les següents instal•lacions, i sobretot als tutors/es de l’alumnat, l’oportunitat, la seva acollida, la paciència, l’esforç, els aprenentatges rebuts, les estones de converses motivadores… moltes gràcies, perquè sense vosaltres no hagués estat possible!!

• Biblioteca del Sud
  • Casal d’avis
  • Mercat de Sant Joan
  • Centre Cívic de Sant Oleguer