Mannequin challenge i lectura

El gust per la lectura és una activitat que neix amb l’objectiu de minvar la creença que la lectura és una activitat feixuga, avorrida. A través del “mannequin challenge” l’alumnat de 3r d’ESO B ha volgut posar de manifest aquest aspecte lúdic i divertit de la lectura.

Per formar bons lectors i lectores només cal un bon llibre i predisposició a llegir. Un llibre pot proporcionar-nos informació pràctica i interessant sobre un tema que ens preocupa o pel qual sentim curiositat. Però també pot ser un instrument de goig, d’evasió. Les pàgines contenen idees, sentiments, històries i personatges que només tenen sentit quan una persona diferent de l’escriptor decideix submergir-se en la lectura. En obrir aquesta porta a la imaginació, el llibre s’omple de vida i ens permet traslladar-nos mentalment a llocs coneguts o desconeguts, propers o llunyans, reals o impossibles.  Així despertem la fantasia.

Amb el “mannequin challenge”, l’alumnat de 3r d’ESO B del centre ha volgut mostar que qualsevol espai, posició o companyia pot servir d’excusa per apropar-nos a la lectura i obrir portes que ens apropin a comprendre el món que ens envolta i comprendre’ns millor a nosaltres mateixos.