Divercity

El dimarts 30 de maig, l’alumnat de 1r curs del CFGS Integració Social va participar en el taller Workshop “Diversitat sexe-gènere” implementat per l’Associació Candela amb el suport i iniciativa de l’antropòleg Jordi Mas de la Universitat de Barcelona.

?

Aquest taller és una activitat del Projecte Internacional Divercity, que analitza les múltiples dimensions de l’homofòbia i la transfòbia per combatre qualsevol tipus de discriminació del col·lectiu LGTB (lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals). Hi participen diverses ciutats europees; el nostre institut hi ha participat com a representant de la ciutat de Sabadell a petició de la Regidoria de Drets Civils i Ciutadania de l’Ajuntament de Sabadell.

Sota el lema “L’armari….Pels abrics” el taller potencia la prevenció de la LGTBfòbia per a joves. Després de visionar un vídeo, les dinamitzadores Sílvia i Míriam de l’Associació Candela van oferir un espai de reflexió a l’alumnat sobre la sexualitat i les diferents orientacions sexuals i conceptes relacionats amb la identitat de gènere. El taller va finalitzar amb una dinàmica per combatre tots els mites i estereotips relacionats amb aquest tema.

L’alumnat ha valorat molt positivament aquest taller. Els ha quedat molt clar que cal visibilitzar qualsevol tipus de discriminació per raó de sexe.