Robotseny: premiats a la creativitat en la Fira Científica!

Amb la participació de més de 1.000 alumnes de 21 centres educatius del Baix Montseny, el dissabte 11 de juny ha tingut lloc la competició del Robotseny a la plaça de la Vila de Sant Celoni. Els alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Reguissol van situar un dels seus robots en 2a posició en la categoria de secundària i van obtenir, a la Fira Científica, el premi únic a la creativitat pel seu projecte de millora de la mobilitat de la comarca a partir de l’ús de la realitat augmentada i la geolocalització a través de dispositius mòbils.

El Robotseny és un projecte comarcal que suposa el treball de quatre equips d’alumnes en dues direccions: la robòtica i les propostes científiques. Pel que fa a la robòtica, suposa el disseny, la construcció, la programació i el treball d’entrenament de dos equips amb robots de Lego Mindstorms. Pel que fa a les propostes, uns altres dos equips ideen i desenvolupen una proposta de millora de la mobilitat que es presenta a la Fira Científica. La feina ingent es realitza al llarg del curs a la matèria de Tecnologies i també en horari extraescolar. De fet, seria impossible sense l’esforç i la dedicació incansable de la Rosa Pont (l’ànima de tot plegat) i la Gemma Cerezo, de Tecnologia, i de la Dèlia Espanyol, de Matemàtiques, i, no cal dir, sense l’entusiasme i les ganes d’aprendre i de superar-se, en el marc de les competències científiques i creatives, per part dels quatre equips d’alumnes. El suport econòmic de l’AMPA del centre també ha estat imprescindible perquè ha finançat l’adquisició del material necessari: equips informàtics, eines de programació, etc. També la participació voluntària dels pares dels participants resulta fonamental per al dia de la competició.

Aquest projecte compta amb al suport de diferents empreses del Baix Montseny (Altervac, Adamo Telecom Iberia, Arkema, Givaudan, Hospital de Sant Celoni, Oxiris, Renolit, Uquifa, Ecología Química, Salicrú, Lab Circuits, Metral, Holiner, Stimulo Design, etc). Enguany ha estat el segon cop que es porta a terme i el primer en què l’Institut Reguissol ha participat. Arribar i moldre: primer any i primer premi. Enhorabona als alumnes dels quatre equips, als professors implicats en el projecte i també als professors i pares voluntaris!