Programa Anella

El plàstic és un dels materials més contaminants pel planeta. Es tracta d’un material, la matèria primera del qual és el petroli, que tarda centenars d’anys a biodegradar-se.

Un estudi de la revista Science, quantifica que 8 milions de tones/any de plàstic acaben al mar. La quantitat de plàstics que es troben a mars i oceans demostra la poca sensibilitat i incivisme que existeix en els éssers humans, ja que moltes vegades fem servir l’aigua com a contenidor. Per aquests motius és molt important que en siguem conscients i fem alguna cosa per canviar-ho.

A l’IES Reguissol hem volgut organitzar una proposta de conscienciació ambiental, posant el nostre granet de sorra en el reciclatge de plàstics.

Com ho farem?

Realitzarem la recollida d’anelles de plàstic a l’institut fins al dia del Medi Ambient (5 de juny).

Les anelles de plàstic són un element de contaminació que si arriba al mar (al igual que tots els altres plàstics) posa en perill la vida d’alguns animals marins ja que aquestes van a parar al seu cos.

Realitzant la recollida d’aquestes anelles a l’escola s’aconseguirà reciclar correctament aquest plàstic fent-lo arribar a la planta de reciclatge corresponent (reduint així l’ús de les matèries primeres). I, a més a més, reduirem el seu impacte ambiental contribuint a millorar el nostre entorn.

Els alumnes de 1r ESO han assistit a una conferència ambiental sobre la importància del reciclatge organitzada pel Programa ambiental l’Anella impulsat per l’empresa ITW Hi-Cone.

A canvi, podrem assistir gratuïtament, si el temps ho permet, a una visita a la fàbrica Hi-Cone a la Garriga per veure el procés de fabricació i reciclatge de les anelles de plàstic.