EIXOS DEL NOSTRE PROJECTE EDUCATIU

El nostre projecte pedagògic s’articula d’acord amb els següents grans eixos:

1. Tracte proper i acompanyament personalitzat. Treballem perquè des del primer moment l’alumne trobi en el centre un clima cordial i estimulant amb un equip de professors que l’acompanyen personalitzadament en el seu procés d’aprenentatge, comptant sempre amb el suport d’un tutor que fa el seu seguiment i amb el qual s’entrevista periòdicament.
  2. Educació integral de l’alumnat: treballem perquè l’alumnat aprengui a reflexionar, a comprendre el món i a desenvolupar el seu esperit crític; que identifiqui i optimitzi les seves pròpies capacitats; que aprengui a col·laborar amb els altres  i que es comprometi personalment assumint els valors que fan possible la vida en comú; que desenvolupi un projecte de vida satisfactori i que tingui domini de la cultura en sentit ampli (cultura humanística, científica, social, matemàtica, tecnològica i plurilingüística -donem una especial importància a l’aprenentatge i a l’ús de les llengües estrangeres-).
  3. Innovació pedagògica i enfocament transdisciplinar, centrat en el treball per projectes (franja de 10h. de treball per projectes a 1r i 2n d’ESO) i en  microprojectes i treballs de recerca a partir de 3r, dins de l’horari ordinari.
  4. Èmfasi en el desenvolupament gradual i coherent de les competències bàsiques amb una insistència especial en la gestió de les seves emocions i en la superació personal (formació del caràcter).
  5. Promoció dels valors positius de la bona convivència i del respecte a les normes.
  6. Comunicació permanent amb les famílies. Cada grup classe té pares i mares delegats d’aula que es reuneixen periòdicament amb la direcció.
  7. Vinculació amb l’entorn amb projectes de Servei Comunitari i moltes activitats obertes al barri i a la ciutat i també a l’àmbit nacional i internacional: Projecte Solidari Col·labora (menjadors, socials, Fundació Tallers, Residència d’Avis), Escola Verda, Projecte Kosovo de Promoció de la Cultura de la Pau, Projecte Llocs de la Memòria, Projecte Erasmus Plus de llengües estrangeres, Projecte  Mediambiental Serra Marina, P. Reacciona d’elaboració de vídeos solidaris, Projecte científic Torribera, Carpeta digital, Projecte de Mediació en col·laboració amb la unversita de Barceloa i la UNESCO, Projecte Euromania de llengües  romàniques, Projecte de Neurodidàctica i educació emocional, Projecte de Parelles lingüístiques, Impuls de la Lectura, Escola de Pares,  etc.).Estem compromesos amb la millora del món que ens envolta i aquest compromís implica al conjunt de la nostra comunitat educativa. Us detallem a continuació els tres fronts al voltant dels quals articulem aquest projectes engrescadors que dinamitzen i la complementen el treball personalitzat que realitzem a les aules: pau, cooperació i solidaritatl’educació ambiental i el nostre projecte de dinamització educativa i cultural  especialment vinculat a les activitats d’innovació.