Dissenyem. Projectes i col·laboracions d’arts plàstiques.

Des del Batxillerat Artístic, tant de la via d’Arts Plàstiques (des del 1999), com de la via d’Arts Escèniques (des del 2008), hem aconseguit consolidar molts projectes i iniciatives al llarg dels anys que complementen i enriqueixen la nostra tasca formadora en aquest terreny.

Una d’aquestes iniciatives és la de treballar en estreta col·laboració amb la Fundació Miró de Barcelona i participar en el projecte anomenat genèricament MSM. Per quart   any consecutiu, el nostre alumnat té l’oportunitat de conèixer el projecte de primera mà, rebent a classe als seus coordinadors el Jordi Clavero, la Montse i la Conxa i fent activitats pràctiques amb ells.

Les activitats que realitzen estan associades a Ia programació de l’Espai 13, que aquest any s’emmarquen dins del cicle anomenat  QUAN LES LÍNIES SÓN TEMPS, que remet al tríptic de Joan Miró Pintura de fons blanc per a la cel·la d’un solitari (1968) en què tres teles blanques són travessades per una línia negra en moviment i que evoquen per a Manen la dimensió temporal i progressiva de l’obra d’art. . Vegeu el blog de la Fundació: http://mmsfundaciomiro.blogspot.com.es/

image098           image100

image096 image097

image104 image106

“Aquest dijous hem tingut la sort de conèixer als alumnes del Ramón Berenguer IV. En arribar, vam ser convidades a pasta fullada farcida de xocolata, croissants, palmeres i tot un seguit de pastissos, al voltant de la mateixa taula on desplegaríem el nostre kit. Indiscutiblement, començaven amb energia la sessió amb ganes de “Observar el món per alimentar la idea” i concebre “L’Espai 13 com llenç blanc”. Entre elucubracions al voltant de la mesura, l’atzar i “l’obra com a captura d’un moment” un dels alumnes va concloure que tot plegat, el MMS i l’Institut, li havia permet apropar-se a l’art “El año pasado no tenía ni idea y todo esto ha sido como ponerme una lupa”. I…. és que… continuarem mirant-ho tot amb més detall.”

FONT: http://mmsfundaciomiro.blogspot.com.es/

image108 image114

Les anteriors pertanyen a les activitats del projecte MMS durant el curs 2014-15

D’altra banda, i en el marc del PROJECTE DISSENYEM, estem col·laborant en la creació i disseny d’elements visuals i plàstics de caràcter escenogràfic i/o d’ambientació, o destinats a la creació d’identitat corporativa (logos, com el de la Comissió de la Formació Professional, Permanent i UniversitàriaFPPiU-de l’Ajuntament de Sta. Coloma de Gramenet o el del cineclub de la ciutat) o a presentar informació institucional de manera clara i atractiva (fulletons) o a donar difusió a convocatòries culturals i educatives del centre i de la ciutat (per exemple el cartell de la Mostra d’Arts escèniques). Dins d’aquest marc de col·laboarció amb les institucions i les entitats , el curs passat vàrem coordinar el disseny d’un mural a l’escola Lluís Millet, que es va portar a terme amb la col·laboració del professorat i l’alumnat d’aquest centre.

image130

image124image126image128

image112 image118image122  image120

En aquesta línea de treball, una de les activitats més interessants d’aquest d’aquest curs ha estat la confecció de l’espectacular Estrella de Betlem que presidirà la Cavalcada de Reis de la nostra ciutat. Durant quatres dies, un grup d’alumnes del nostre institut va col·laborar amb la reconeguda artista alemanya Sina Greinert en la creació d’aquesta obra efímera, realitzada amb globus plens de heli i il·luminats amb leds. Poder participar en l’elaboració d’aquesta peça va suposar un magnífic aprenentatge, a més de la satisfacció de poder compartir el resultat amb tots els colomencs en aquesta cita, que és la més concorreguda de la ciutat.

estrella cavalcada 2  estrella-cavalcada

Una altra cita tradicional que ja des d’ara mobilitza l’activitat creadora del nostre alumnat  serà mostra d’art jove que amb nom de “Devorant Art” es celebrarà per catorzena ocasió a la biblioteca de Can Peixauet, cap al mes d’abril.

image162 image148

image146

Però tot això només constitueix una petita part de la incessant activitat que es desplega al centre  al voltant de les Arts Plàstiques, com podeu comprovar a les següents imatges.

image154  image156  image158  image160    image164