Pas a pas amb el gos de mitjanit

Massa sovint, pensem que els herois i les heroïnes viuen a les històries de ficció; però, de persones que es distingeixen pel seu alt coratge, per la seva fortitud en el sofriment o en l’adversitat, en tenim unes quantes al nostre voltant. Pensem, per exemple, en la gent que integra tantes organitzacions en lluita reivindicativa per aconseguir un món millor: són com contemporanis quixots que, però, no es deixen vèncer per la realitat. Penso ara, per exemple, en les persones de ForçAME amb les quals el nostre institut va col·laborar no fa gaire organitzant una cursa solidària. I penso també, per exemple, en els integrants de Pas a pas, l’associació de Lloret de Mar que lluita per la inclusió de les persones amb autisme.

L’Eva Palau, presidenta d’aquesta associació, va fer durant la tarda d’ahir una eloqüent xerrada sobre els Trastorns de l’Espectre Autista (TEA) a l’Aula d’Usos Múltiples del nostre centre. El leitmotiv de les seves explicacions i argumentacions va ser, és clar, la necessitat no només social, sinó humana de fer una aposta clara per la inclusió de les persones afectades per l’autisme. En primer lloc, dels nens en el món educatiu; després, dels adults en el món laboral.

Les seves paraules van estar precedides d’una selecció de cites, extretes de la novel·la El curiós incident del gos a mitjanit, que els alumnes de 2n d’ESO que cursen matemàtiques amb el professor Vilanova van llegir com a encertada introducció al tema de la xerrada. I és que aquests alumnes han llegit durant aquest curs la història del Christopher Boone, l’adolescent amb síndrome d’Asperger que protagonitza l’obra de Mark Haddon.