Èxit de la I Cursa Solidària

El diumenge 22 d’abril es va dur a terme la cursa solidària, organitzada pels alumnes de 3r d’ESO, amb l’objectiu d’aconseguir diners per a la investigació de la malaltia AME.

A partir de les 8 del matí, els alumnes van començar a organitzar-se per marcar el recorregut, fer les inscripcions dels corredors de darrera hora, fer l’entrega de dorsals als inscrits… També es van muntar els arcs de sortida i arribada, les paradetes d’avituallament, de venda de roses i treballs manuals per a Sant Joan de Déu, i d’activitats per amenitzar l’estona, a les pistes de l’institut. Altres alumnes feien el seguiment fotogràfic per fer el reportatge del blog de la cursa.

La inscripció en els dies previs va ser molt elevada i finalment, es van inscriure fins a 520 persones, entre corredors habituals, aficionats, alumnes, famílies, amics… i alguna cara coneguda que també es va poder veure (l’Àngel Mullera o l’Anna Carrión).

A les 10 del matí va començar la primera cursa: es tractava dels corredors més petits; els nascuts el 2013 i posteriors. Primer es va fer una volta per conèixer el recorregut i per fer d’escalfament. Els nens i nenes van córrer i les famílies van animar molt.

A continuació, les altres categories infantils, fins a les 11 h, que va començar la cursa general, la qual tenia un itinerari de 3.000 m amb sortida a l’avinguda Josep Pla i arribada a l’institut, tot fent un recorregut doble al Turó d’en Buch.

Els més petits, mentrestant, van poder realitzar tallers de maquillatge, ballar coreografies, fer dibuixos per a un mural gegant… Tot amenitzat pels alumnes de 3r d’ESO.

Al cap de pocs minuts ja van travessar la línia de meta els primers corredors i, a poc a poc, va anar arribant el gruix de la gent. A l’arribada se’ls oferia aigua i fruita.

A continuació es van fer els parlaments de la directora, Luisa Peralta, del regidor de promoció ciutadana, Josep Lluís Llirinós i seguidament es va fer el lliurament de medalles als guanyadors de cada categoria, que van pujar al podi per fer-se la foto de rigor.

A continuació els delegats dels grups de 3 d’ESO van fer el lliurament d’un taló simbòlic dels diners recollits (1557 € en aquell moment) al president de l’entitat ForçAME Lloret, Pipo Molina, que va agrair la tasca feta als alumnes. Finalment, es va fer el sorteig d’un cap de setmana a PortAventura entre tots els inscrits i es va acomiadar l’acte.

El dia va acompanyar i la jornada va ser un èxit de participació i de solidaritat!

Gràcies, Lloret!

Cristina Rupià.