El joc del recital poètic

Enguany, novament, el Dia Mundial de la Poesia no coincideix en el calendari amb l’adveniment de la primavera. La UNESCO, durant el seu 30è període de sessions, celebrat a París el 1999, va proclamar el 21 de març com a Dia Mundial de la Poesia amb l’ànim que l’efemèride coincidís amb l’equinocci de primavera. Això no obstant, donat que els equinoccis són, en realitat, un instant de temps que acompleix a una hora determinada i no durant tot un dia, hi ha ocasions que aquests tenen lloc el dia 20 i no el 21. De fet, les dates extremes calculades per a aquest segle XXI oscil·len entre la 01.00 h del dia 21 en què es va produir l’equinocci l’any 2003 i les 14.03 h del dia 19 en què es produirà l’any 2096.

Al Coll i Rodés, tot i que és costum commemorar El Dia Mundial de la Poesia coincidint amb l’efemèride, enguany s’ha hagut de posposar fins al dia 22 de març, donat que el dia 21 se celebren les proves Cangur de matemàtiques i que el 20 hi ha programada una visita al Saló de l’Ensenyament per a tots els alumnes de 4t d’ESO i 2n de batxillerat.

Així doncs, amb la mirada posada al divendres 22 de març, la coordinació de català i castellà del nostre institut ha preparat un joc que transcorrerà durant el primer pati i que té com a finalitat recitar poemes durant el segon pati. Els alumnes que hi vulguin participar han de tenir un tiquet que els haurà lliurat el seu professor de llengua catalana o castellana. El procediment serà el següent:

1r pati → Els alumnes amb tiquet  entraran a la zona del bosquet que queda més apartada de l’hort, anant cap a la biblioteca. Allà intentaran trobar  uns poemes que els alumnes de batxillerat hauran amagat prèviament.

2n pati → Els participants aniran a les zones habilitades per la comissió cultural del centre i recitaran els poemes que han trobat. Hi haurà diplomes commemoratius de participació.