Projecte Coachèxit

El projecte Coachèxit està organitzat per la Fundació Èxit. La missió de Fundació Èxit és inserir joves en risc d’exclusió social en el món laboral, a través de projectes formatius innovadors que aportin valor afegit a les empreses i potenciïn el treball en xarxa. Alumnes de Formació Bàsica i del Programa de Formació i Inserció han estat seleccionats per participar en aquest projecte. Seran 8 joves que es beneficiaran d’aquesta experiència.

Coachèxit té com objectiu millorar l’ocupabilitat dels joves mitjançant l’orientació, el coaching i el mentoring.

Està dirigit a joves amb les següents característiques:

• Edats entre 16 i 19 anys, motivats per fer alguna cosa però sense saber el què.

• Baix nivell d’estudis: estudis primaris o secundaris no finalitzats. És a dir, tots aquells joves que provenen del fracàs escolar.

• Situació familiar: família normalitzada més conductes de risc, família desestructurada més entorn multiproblemàtic.

• Centres de protecció més itinerari d’emancipació en solitari.

Els joves tindran un tutor a l’empresa, són voluntaris que els acompanyaran durant els dos mesos (25 hores total) que dura l’experiència i es treballa per parelles de jove-voluntari. Aquests tenen una formació inicial per poder després aplicar tècniques de coaching-mentoring per poder orientar i motivar als joves al seu futur professional. També milloraran les seves competències professionals.

Les empreses que participen són: Sorigué, Everis, Seat, Colt i Adecco.

Aquest projecte es porta desenvolupant des de 2008 i les valoracions dels participants, tant de joves com de voluntaris, ha estat molt positiva.

Feu clic a la imatge per descarregar-vos la presentació (PowerPoint):

coachexit_presentacio

Vídeo del projecte Coach: