Projecte de convivència i #aquiproubullying

El projecte de convivència #aquiproubullying consisteix en prevenir, detectar i intervenir davant l’assetjament i vetllar per la bona convivència al centre. En ell participa tota la comunitat escolar, especialment l’alumnat, qui actuarà com observador i agent actiu i compromès en la lluita contra l’assetjament alhora que adquirirà les actituds i els valors propis de la competència social i ciutadana.

Els objectius d’aquest projecte són:

• Implicar la comunitat escolar davant els casos d’assetjament.
  • Potenciar el compromís actiu de l’alumnat en la prevenció i detecció dels casos d’assetjament.
  • Fomentar la gestió positiva dels conflictes.
  • Contribuir al desenvolupament personal i social de l’alumnat.

Els recursos que utilitzem :

• Mediació entre iguals: servei de mediació del centre (alumnes mediadors i professorat equip impulsor) i Servei de Mediació de l’Ajuntament de Sant Boi.
  • Formació en mediació de tot l’alumnat a 2n d’ESO
  • Pràctiques restauratives a 2n d’ESO i en situacions de mala convivència als grups-classe de qualsevol nivell (ESO o Batxillerat).
  • Alumnes “guaites” que vetllen especialment en la detecció de possibles casos d’assetjament.
  • Formació professorat i alumnat (guaites, mediadors i tècniques restauratives) amb el suport del Servei de Mediació de l’Ajuntament de Sant Boi.

Si voleu saber què és exactament i què fa l’equip de mediació, mireu aquesta presentació :

I aquí teniu una foto de l’equip #aquiproubullying del curs 2022-2023. Gràcies a tots i a totes per la vostra feina per fer de l’institut un lloc on regni la bona convivència!

Equip impulsor del projecte: Dolors Tohà, Ernesto Guerola, Mª Carmen Acosta, Ely Estadella, Natàlia Orte, Núria Mimbrero i Guillermo Rojo.