SORTIDA DELS ALUMNES D’INFORMÀTICA

El dijous 16 de febrer els alumnes de primer i segon del grau mig de sistemes informàtics i xarxes (SMX) vàrem fer una visita doble a Barcelona: la borsa i el superordinador Mare Nostrum.
La primera parada ens va portar a la borsa de Barcelona. Situada al vell mig de Barcelona (Passeig de Gràcia), un cop dins, sorprèn la tranquil·litat que es respira. La guia ens va mostrar durant gairebé una hora el funcionament d’aquesta institució i vàrem entendre perfectament la famosa frase “dia tenyit de vermell a les borses”, un dia en el què realment molta informació era en aquest color.

Després d’un breu esmorzar, la segona parada la vam fer al Mare Nostrum. Aquest és un superordinador situat dins d’una capella dessacralitzada dins el campus de la UPC. La visita va començar veient a l’entrada del recinte superordinadors de fa vint anys que tenien la mateixa memòria que els ordinadors de l’alumnat d’ESO: 1 Gigabyte. Sorprenent.

L’interior de la capella amaga un enorme cub de vidre amb l’ordinador. El vàrem poder veure des d’un pont que travessa la capella de costat a costat i posteriorment un parell de vídeos i una xerrada ens van explicar part dels secrets de l’ordinador que, fa uns anys, va ser el més potent d’Europa i quart del mon.
Per cert, sembla que aviat el regalaran a qui estigui disposat a pagar una factura d’electricitat d’1.3 milions d’euros anuals. Vam declinar la oferta.