Som el que mengem i som com mengem?

Dintre de la programació de xerrades de tutoria sobre temes força variats, i adequats al nivell i edat dels alumnes, a l’institut fa pocs dies es va fer la conferència sobre alimentació, adreçada als alumnes de 1r d’ESO. Va anar a càrrec de la infermera del CAP, que fa unes hores d’atenció sobre temes de salut al nostre centre.
Ens va parlar de les proteïnes que contenen els aliments que mengem, i també ens va aconsellar de quins hauríem de menjar abans de començar les classes del matí. Si estàvem interessats a saber que el cervell també l’hem d’alimentar, tal com fem amb el cos, la Quima –la nostra infermera- també hi va donar resposta. Diríem que va satisfer la nostra curiositat i ens explicà que hauríem de menjar, molt més sovint del que ho fem, fruita, que conté una proteïna anomenada fructosa que, al seu torn, conté glucosa, un aliment molt important precisament per al bon funcionament del cervell.
Tot i que alguns de nosaltres ja la coneixíem, ens va agradar molt tornar a veure la piràmide alimentària i que ens n’expliquessin el sentit, així com aspectes molt bàsics dels aliments que mengem, erroniàment, per veure si podem modificar hàbits poc saludables. Per tal que ens fem conscients del què i de com mengen, la infermera ens va posar deures que consistien a fer una taula, en la qual cada dia de la setmana hauríem d’apuntar a quina hora fem els àpats i què hi mengem.
Per acabar, ens va donar un consell final relacionat amb les begudes, sobretot perquè n’hi ha algunes que són molt llamineres però que no són gens bones per a la nostra salut, com per exemple la Coca-cola, ja que duu gran quantitat de sucre. Ens ensenyà que només bevent-ne una sola llauna, prenem l’equivalent a tres cullerades soperes de sucre!! Increïble, i a més cal tenir en compte que també conté greixos. Tota una descoberta per alguns de nosaltres, perquè ens va obrir els ulls al voltant de temes alimentaris molt bàsics!

“Les veus del falcó”