Master and Commander, fòrum

Dimecres d’aquesta mateixa setmana, dins del cicle Cinefòrum organitzat pel Departament de Socials de l’institut, es va visionar la pel·lícula “Master and Commander” a les instal·lacions del centre.

A les quatre de la tarda, i amb puntualitat gairebé britànica, nombrosos alumnes ja omplien la biblioteca del centre. Abans de començar la projecció, el professor Manel Colomer i la cap del Departament, Teresa Negre, van explicar a l’alumnat els aspectes més tècnics i el context històric del film proposat.
Seguidament es va projectar la pel·lícula que els nois i noies van seguir amb molta atenció. Una pel·lícula ambientada en les guerres napoleòniques i que reproduïa fidelment l’enfrontament naval entre un vaixell britànic i un de francès. Els moments de tensió durant el duel èpic entre les dues tripulacions van provocar nombroses exclamacions entre els nois i noies al llarg de tota la projecció.
Finalment, en acabar la pel·lícula, es va obrir un debat entre els quaranta-cinc alumnes dels diversos cursos que hi van assistir. La majoria de comentaris anaven adreçats a destacar les difícils condicions de vida dels mariners i el realisme i l’espectacularitat de les escenes bèl·liques. Pels comentaris que feien en marxar del centre, sembla que els va agradar molt, tot i que potser més d’un estava una mica decebut perquè, a diferència de les sales comercials, no hi havia begudes ni crispetes. Ja se sap que mai no plou al gust de tothom.
“Falcó de notícies”