Els herois salven vides

Dilluns d’aquesta setmana, 2 de febrer, tres estudiants de medicina de la universitat de Girona han vingut a fer una xerrada als alumnes de 4t d’ESO sobre els desfibril·ladors i com actuar en cas que qualsevol persona es trobi amb algú que acaba de patir una mort sobtada. El projecte porta el nom de “Els herois salven vides”.

A més de la xerrada teòrica, en què explicaren què s’ha de fer en cas que algú caigui desplomat al terra i dels diferents casos en què ens podríem trobar, hi ha hagut una part pràctica en la qual els alumnes també han pogut practicar allò que han après amb uns ninots preparats per poder-se exercitar.
Els estudiants de medicina van explicar tres casos en què ens podem trobar, ja que ens poden servir a tots en algun moment determinat.
Abans de res, el que cal fer és portar la persona que s’ha desmaiat o ha tingut una mort sobtada en una zona segura, després s’ha de sacsejar i preguntar-li alt i clar com està i/o què li ha passat. Tot seguit, s’ha de demanar ajuda, això sí, cridant perquè ens sentin. Després, cal mirar si respira. Es van explicar casos pràctics i què cal fer per salvar la vida de la persona que ha patit la mort sobtada.
Aquest taller ha estat molt interessant perquè potser algun dia podem salvar una vida si per casualitat ens trobem en algun lloc que una persona ha patit una mort sobtada. Sigui un desconegut o no, l’hem d’intentar ajudar, perquè si a nosaltres o a algun familiar o amic nostre li passés també voldríem que ens ajudessin o que l’ajudessin.

“Les veus del Falcó”