Anem al teatre: El cafè de la Marina

Enguany una de les obres obligatòries per als alumnes de 2n de Batxillerat en la matèria de llengua serà El cafè de la Marina, de Josep M. de Sagarra. Així és que els alumnes de primer i segon de BAT del nostre centre avui han fet una activitat fora de l’institut: s’han desplaçat fins al teatre de Salt a visionar una representació de El cafè de la Marina.

L’espectacle teatral que han vist no era ni molt menys l’obra sencera sinó que es tractava d’uns fragments triats per la companyia mateixa de cara a poder fer una sessió didàctica per als estudiants. Els que no coneixien l’obra perquè encara no l’han llegida han tingut l’oportunitat de veure’n un tastet, cosa que farà que quan agafin el llibre no comencin de zero. Els que ja han llegit l’obra han tingut davant seu els actors, en el paper dels personatges que ells ja havien imaginat físicament d’una determinada manera, que vivien uns conflictes personals determinats. Si sense la representació teatral eren uns personatges imaginats amb uns trets físics concrets, veient aquesta obra els han pogut donar cara i veu. Com que els alumnes no tots havien llegit l’obra, han expressat diferents punts de vista a partir de la mateixa obra.
Un cop acabada la representació s’ha obert un diàleg entre estudiants i actors que, fins que no se supera la vergonya de parlar en públic queda un xic encarcarat, però val a dir que algunes intervencions dels més atrevits han fet la xerrada entre actors i públic força amena.
“Falcó de notícies”