Alumnes de Batxillerat al TNC

Aquest novembre els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat van fer una sortida a Barcelona per anar al teatre. La primera parada va ser ben convencional, abans d’arribar-hi, van dinar al Parc de Sant Salvador de Santa Coloma en un ambient gairebé primaveral, mentre que la segona i principal va constituir tot un repte estètic i intel·lectual.

Al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) ens esperava un clàssic, ni més ni menys que un dels títols més famosos de William Shakespeare: la tragèdia d’en Macbeth, que empès per l’ambició i amb l’ajut de la seva cruel esposa, assassina el seu amic i rei per a accedir a la corona… L’Àlex Rigola, el director de l’espectacle, ens va sorprendre amb una posada en escena ben original i arriscada, seguint l’estil del teatre contemporani del qual és un dels representants catalans més consolidats. Si particular va ser la primera part, amb personatges amb màscares de Micky Mouse i reis amb la samarreta del Celtic de Glasgow, més ho va ser la segona, amb una escenografia blanca, una gran taca de sang al mig de l’escenari i els dos protagonistes, en Macbeth i la Lady Macbeth, enfrontats als seus fantasmes i enemics sense cap armadura, roba o defensa possibles.
Aquest Macbeth va ser una experiència colpidora per a tots els que vam tenir l’oportunitat de gaudir-lo en directe, en la proximitat de la Sala Petita del TNC. De ben segur que en parlarem durant molt temps i serà objecte de llargues cavil·lacions. Afortunadament, ja que aquest és un dels objectius del teatre, oferir-nos una estona de diversió barrejada amb un motiu de reflexió que sigui capaç de romandre durant anys!
Falcó de notícies