Alumnes del Puig Cargol col·laboren al Geolodia

DIANA DARRIBA

El passat diumenge 7 de maig es va celebrar el Geolodia a tot l’estat espanyol.

Un Geolodia és una festa de la divulgació de les Ciències de la Terra a través d’una de les seves facetes més atractives: una sortida de camp guiada per geòlegs.

En aquest cas, l’activitat que es va celebrar a la província de Girona va ser “Processos geològics arran de mar”, que va tenir lloc a Sant Antoni de Calonge. Set alumnes del nostre centre van col·laborar amb l’activitat organitzada pel SGE (Sociedad Geológica de España), el GEOCAMB (Centre de Geologia i Cartografia Ambiental) i el Departament de Ciències Ambientals de la UdG. L’Ainhoa Chaves, l’Alba Comalat, la Núria Bombardó i la Diana Darriba, de 4t, l’Ashley León i la Marina Peniza, de 1r de Batx i, la Zoë Busser, de 2n de Batx van ser les guies de totes les persones que van voler gaudir d’aquesta jornada científica.

La ruta comprenia sis punts, on a cadascun d’aquests hi havia geòlegs que explicaven, mitjançant representacions visuals o fins i tot disfressant els participants de minerals; fets que poden ser analitzats i que tenim ben a prop, com ara els moviments de sorra en els espigons, les riuades de la Riera de Calonge, la intrusió salina a l’hora d’edificar a primera línia de mar, el refredament del magma, els despreniments rocallosos, les morfologies granítiques de Roques Planes i les platges fòssils.

Vam passar un matí molt interessant, ja que les explicacions eren molt amenes i comprensibles, i també vam riure molt a l’hora de l’explicació del refredament del magma, ja que l’Anna i la Laia, unes geòlogues, van disfressar a tots els visitants de diferents roques per entendre d’una manera diferent la cristal·lització d’aquest material.

Aquí teniu una presentació amb algunes imatges d’aquest dia: