Sortida a Siurana

Els passats dies 15 i 16 de maig, els alumnes de 1r de Batxillerat vam realitzar, com ja és tradició al nostre institut, una sortida a les muntanyes de Siurana. L’objectiu era posar en pràctica les tècniques d’escalada, orientació i excursionisme, treballades aquest trimestre a l’assignatura d’Educació Física. L’alumnat, dividit en quatre grups, vam anar participant per les diferents activitats durant els dos dies. L’activitat d’escalada, era coordinada pel Gabriel, un company del Joan Gelonch especialitzat en esports de muntanya, i, consistia en assolir les quatre vies d’escalada en pedra natural.

Els alumnes asseguràvem i escalàvem les muntanyes de primer i de segon grau, aprenent també les tècniques d’escalada i de seguretat. L’activitat d’orientació, era coordinada per l’Alexis Auderset, i, consistia en una cursa d’orientació per la zona, amb una brúixola i un mapa. A través d’unes indicacions inicials, els alumnes trobàvem una pista amagada que ens donava unes coordenades, i aquestes ens conduïen a la següent pista, i així fins a completar un llarg recorregut de vuit pistes. L’última activitat, la d’excursionisme, era coordinada pel Joan Gelonch, i, consistia en tres parts. La primera era fer ràpel en parets naturals d’alçada, per aprendre les tècniques i gaudir del descens de muntanya. La segona era orientar-se amb un mapa, per fer una excursió. I la tercera era el barranquisme, el qual consistia en descendir per barrancs amb ràpel, en cascades naturals, o travessar el riu i els barrancs. A l’hora de dinar, vam poder fer el primer bany de l’estiu en un gran toll, el Toll de l’Olla, del Riu Siurana. La veritat és que s’agraïa després de caminar estona sota la forta calor que va fer els dos dies. La nit la vam passar al Càmping Siurana, on vam acampar en tendes de campanya.

Dos dies, que a pesar de la calor, van ser molt bons i aprofitats. Els alumnes, molt contents i satisfets, volem agrair als professors la iniciativa, i dir que va ser una experiència única, que recordarem.