Saturnalia 2017

Com fem fa uns anys, l’últim dia abans de marxar per Nadal, els alumnes de Llatí de 4t d’ESO van recrear els ritus que tenien lloc del 17 al 23 de desembre a Roma durant les anomenades Saturnalia per tal de conèixer millor els orígens de les nostres festivitats. Es van vestir de romans i van celebrar com ho farien els antics: després d’ofrenar al déu Saturn, assistiren (esclaus/esclaves/ i senyors/-es) a un banquet on es coronà al Princeps Saturnalicius.
D’altra banda, els alumnes de Batxillerat van realitzar un taller de mosaics romans. En primer lloc, van aprendre en què consistia aquest art decoratiu (materials, colors, temàtica, fases d’elaboració i diferents tècniques mosaïcistes) amb l’ajuda de panels informatius; després, cadascú va realitzar dos mosaics de dues tècniques diferents. Van quedar molt macos!

Hem d’agrair a la Saguntina Domus Baebia i a l’Associació Ludere et Discere per tot el material digital proporcionat a la seva Web.