Participació en l’estudi HBSC

Els alumnes de l’Institut Priorat de 3r ESO fins 2n de batxillerat, aquest curs han participat en el projecte Health Bahaviour in School-aged Children (HBSC) o Estudi sobre les conductes saludables dels joves escolaritzats, auspiciat per l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Aquest estudi està coordinat a Espanya pel grup d’investigació del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la Universitat de Sevilla sota la direcció de la catedràtica Mª Carmen Moreno Rodríguez.
L’estudi HBSC és una investigació internacional sobre l’adolescència en la que participen coordinadament més de 40 països d’Europa i Amèrica del Nord i que es porta realitzant des de l’any 1982. L’objectiu d’aquest projecte és obtenir una visió global dels estils de vida dels joves a nivell internacional. Es tracta d’obtenir un coneixement en profunditat dels aspectes més rellevants de la vida dels nostres joves amb la finalitat que siguin les característiques d’aquests les que guien les polítiques d’educació i promoció de la salut en cadascun dels països que formen la xarxa del HBSC.
Dins el marc d’aquest projecte, cada quatre anys es realitza una recollida de dades amb l’objectiu principal d’obtenir una visió global dels estils de vida dels adolescent i disposar així d’eines útils pel debat sobre la promoció de la salut en la nostra comarca. En quest estudi, seguint les directrius de l’OMS, s’entén per salut l’estat complet de benestar físic, mental i social i no només l’absència de malaltia. Per aquest motiu, el qüestionari omplert pels nostres alumnes recull dades relatives a diferents àmbits: relacions familiars, relacions amb els iguals, el context escolar, ajustament psicològic, alimentació i dieta, consum de substàncies i activitats sedentàries.