Odissea 2018

Per segon any consecutiu, els alumnes de llatí de 4t d’ESO i primer de Batxillerat han participat del dia 5 a 8 de febrer en el Concurs Odissea, un concurs de cultura clàssica. Cada dia els alumnes han respost preguntes relacionades amb el tema principal d’Odissea 2018: “La mort a Grècia i Roma”. Al nostre institut hi participaven 21 alumnes repartits en 8 grups:

– 2 grups de 1r de Batxillerat: Cerberus i Columba
– 6 grups de 4t d’ESO: μῦθοι, Les Troianes, Divinae, Saturnia, MMS i Clio.
Tot i les dificultats que han tingut els alumnes aquesta setmana -ha coincidit amb les proves de Competències Bàsiques de 4t d’ESO-, s’han esforçat de valent per buscar i contestar les preguntes. El quart dia els nostres clàssics han hagut de respondre a 11 preguntes-pista i una superpregunta de major dificultat que la dels dies anteriors sobre la mort a la literatura grecollatina. Els resultats han estat molt positius perquè han pogut aprofundir una mica més en la cultura clàssica d’una manera diferent.

A la nostra classificació personal han quedat de la següent manera:

CERBERUS
46 punts
ΜῦθΟΙ
44 punts
COLUMBA
34 punts
CLIO
31 punts
SATÚRNIA
29 punts
DIVINAE
22 punts
LES TROIANES
20 punts
MMS
7 punts

Els donem la nostra enhorabona per la seva participació!