Jornada de potenciació de la cultura catalana

El passat dia 14 de març es va fer al campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili, una jornada dedicada a la literatura catalana. En aquesta jornada hi van participar alumnes que cursen la literatura al batxillerat.

Per començar el dia, els professors del departament de literatura de la universitat van fer xerrades explicatives i anàlisi de diferents obres tractades durant l’assignatura.

Havent acabat les xerrades, es va fer una petita aturada per menjar i posteriorment es van iniciar diferents tallers contextualitzats amb la literatura.

Hi havia diversos tallers: el de la literatura a la cuina (es tractava la literatura en el context dels aliments, la seva obtenció, etc ), un altre anomenat interpretem els nostres clàssics (en la que certs alumnes havien interpretat anteriorment escenes de llibres de la literatura catalana) i per últim la poesia a traves del hip hop (en aquest es buscava la similitud entre les rimes del hip hop i les de la literatura, i les equiparava posant-les en pràctica).

Després, per acabar la jornada, ens van fer un recital de poemes acompanyat de música els quals van servir de cloenda de la jornada.