El paisatge del Priorat, patrimoni de la humanitat

El dijous 11 de maig, els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Priorat han participat en una sortida a la Vilella Alta. La sortida està organitzada per l’associació Prioritat, que treballa pel reconeixement del paisatge del Priorat com a Patrimoni de la humanitat. El peculiar d’aquesta activitat és que els alumnes d’ESO feien de professors als de primària. Així, durant algunes setmanes, han preparat diverses activitats a l’hora de Cultura i Valors Ètics, i aquest dijous les han ensenyat als alumnes de les escoles de la comarca. Els han ensenyat a ballar la jota de la Vilella Alta, a reconèixer la flora, a mirar el paisatge creativament, a treballar alguns elements de l’Església i han preparat una gimcama. D’aquesta manera han pres consciència dels valors naturals i culturals d’un dels pobles que formen la seva comarca, i la intenció és repetir la mateixa experiència cada any a un poble diferent del Priorat. De part del professorat que els vam acompanyar, moltes gràcies per la vostra implicació!